Kultura mediów, ciało i tożsamość

Witold Jakubowski
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Kultura mediów, ciało i tożsamość
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, składa się z 23 tekstów i jest podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczy kultury mediów, druga – płci i ciała. Jako redaktorzy tomu jesteśmy przekonani, że prezentowana problematyka jest ważna, teksty (choć łączy je kontekst edukacyjny) – interdyscyplinarne, a sposoby prezentacji poszczególnych tematów – niebanalne. Udało się nam w jednej książce zgromadzić artykuły autorów z całej Polski, z wielu ośrodków akademickich. Łączy ich zainteresowanie rolą kultury współczesnej w kształtowaniu tożsamości. Mamy nadzieję, że Czytelnik podczas lektury będzie książkę tę współtworzył, wraz z autorami czytając kody, mnożąc znaczenia niedokończonych, kontrowersyjnych, głośnych, a także zapomnianych, niedocenianych tekstów i edukacyjnych kontekstów kultury współczesnej. Witold Jakubowski Sylwia Jaskulska Ta publikacja nie jest oczywiście ani głosem za kulturą popularną, ani przeciwko niej. Zebrane w tym tomie teksty ilustrują perspektywę oglądu dzisiejszej rzeczywistości zaproponowaną przez wspomnianego badacza – J. Fiske. Mnożymy w nich pytania o język mediów i przekaz medialny, ich rolę w konstruowaniu współczesnych tożsamości. Odnosimy się do płci i ciała jako do miejsca wpisywania znaczeń. Interesuje nas szczególnie perspektywa edukacyjna. Kultura popularna nie jest przez autorów tomu pomijana. Przeciwnie – jest traktowana jako kontekst socjalizacji i edukacji; edukacja i socjalizacja zaś są kontekstem kultury popularnej. Obrazy medialne szkoły, młodzieży i rodziny, nowe wspólnoty internetowe, reklama jako tekst kultury, tożsamość płciowa i kreowanie własnego wizerunku przez kreowanie ciała to tylko niektóre z kwestii, które podnosimy…
Data wydania: 2011-11-01
ISBN: 978-83-7587-654-3, 9788375876543
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
Stron: 362
Mamy 1 inne wydanie tej książki

Autor

Witold Jakubowski Witold Jakubowski Dr hab. Witold Jakubowski, prof. UWr (ORCID 0000-0001-8718-3118) pedagog, filmoznawca, pracuje w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie kieruje Zakładem Edukacji Dorosłych i Studiów Ku...

Pozostałe książki:

Pedagogika kultury popularnej – teorie, metody i obszary badań Edukacja w popkulturze – popkultura w edukacji Edukacja w świecie kultury popularnej Kultura mediów, ciało i tożsamość Kultura i edukacja
Wszystkie książki Witold Jakubowski

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Kultura mediów, ciało i tożsamość

21.02.2012

Przekazana do zaopiniowania praca zbiorowa jest monografią naukową na temat aktualnego i ważnego zagadnienia, jakim są media i ich oddziaływanie na społeczeństwo. Prac poświęconych w całości tej problematyce jest nadal mało, stąd też praca pod redakcją Witolda Jakubowskiego i Sylwii Jaskulskiej w pewnym stopniu wypełni istniejącą lukę. Prezentowane... Recenzja książki Kultura mediów, ciało i tożsamość

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@oficynaIMPULS
2011-12-30
10 /10
Impuls poleca

Cytaty z książki

O nie! Książka Kultura mediów, ciało i tożsamość. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat