Książka stanowi pogłębione, etnograficzne studium przypadku strategii budowania kultury organizacji w jednej z najstarszych kooperatyw zajmujących się produkcją kawy Fair Trade w Ameryce PĂłłnocnej. Badania terenowe, ktĂłre rozpoczęły się jako eksploracja subiektywnych znaczeń pracy w demokratycznym miejscu pracy, ostatecznie przekształciły się w krytyczną analizę sposobu, w jaki kulturowe modele pracy są konstruowane, rekonstruowane oraz wiązane z codziennymi działaniami menedżerĂłw, pracownikĂłw i członkĂłw kooperatywy. W książce zostały poddane analizie zarĂłwno mechanizmy odpowiedzialne za niezgodność pomiędzy retoryką a praktyką kulturową w kooperatywie, jak i skuteczne praktyki hegemoniczne oraz rytuały, ktĂłre pomagają w kontroli wyobrażeń pracownikĂłw na temat znaczenia pracy w organizacji spĂłłdzielczej. To pozycja wyjątkowa na polskim rynku ? nikt do tej pory nie publikował w języku polskim praktycznej, antropologicznej analizy relacji między kulturą organizacji i pracą, szczegĂłlnie w organizacji zarządzanej zgodnie z zasadami spĂłłdzielczymi.