Magnus Agnus Dei

Lech Maruszak
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Magnus Agnus Dei
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Większość społeczeństwa nie jest zainteresowana książkami z kategorii Religia i Historia. Przeciętnego czytelnika nie fascynuje abstrakcyjne, filozoficzne myślenie, a nawet pogłębianie swojej wiedzy i zdobywanie realnych informacji o tym świecie, a szkoda – skazany jest za to na czytanie kryminałów i miałkich romansideł. Często wynika to z przyczyn prozaicznych, zwykle książki pisane są „rozwlekłym językiem”, mało w nich faktów, są obszerne, i czytelnik po takie książki w ogóle nie sięga.
Autor niniejszej książki postanowił temu zaradzić. Napisał książkę religijną popularnonaukową, nie była pisana dla komercji lecz jest ukierunkowana na edukację społeczną. Pomimo, że kraj jest uważany w większości za chrześcijański, to jednak wiedza przeciętnego katolika ogranicza się jedynie do tego co usłyszy w kościele od katechety, a o historii religii, chrystianizmu, Kościoła Katolickiego, nie wie prawie nic. Ta książka ma za zadanie to zmienić, zawiera wiele niedostępnych informacji, przy czym pisana jest zwięźle i nie zanudza, kierowana jest do tych czytelników którzy są inteligentni ale mają niewiele wolnego czasu na pogłębianie swojej wiedzy. Obejmuje ona szeroki zakres kultury, więc zaciekawi i absolwentów szkół wyższych. No bo cóż mogą oni powiedzieć np. o historii Bliskiego Wschodu, o takich religiach jak chrystianizm, ahuryzm, orfizm, zoroastryzm, judaizm, bardeisanizm, manicheizm, paulicjanizm, bogomilizm etc., bez przewertowania wielu opasłych tomów książek, a w tej książce mają to wszystko podane jak „na tacy”.
W książce przedstawiono różne doktryny religijne, ale niech katolik nie czuje się urażony, niech judaista nie ma tego za złe, że autor starał się przedstawiać różne religie w sposób obiektywny, ale w korzystnym świetle. Jest chrześcijaninem, lecz zwolennikiem tolerancji religijnej. Poczuwa się że jest ponad podziałami religijnymi, podobnie jak Jezus, który przyszedł dla całego świata, podobnie jak prorok Mani, który próbował z religii wydobywać to co jest w nich prawdziwe i je łączyć. A na temat Boga uważa podobnie jak Eugarios Pontyjski „Niech tedy milczenie złoży hołd uwielbienia temu, co niewypowiedziane”. Trzeba podkreślić, że autor odrzuca ksenofobię, i wszelki rasizm który uważa, że wynika on z niskich pobudek i towarzyszy jednostkom prymitywnym w walce o rozszerzenie przestrzeni życiowej i panowanie nad światem.

Zakup w: https://www.olx.pl/d/oferta/magnus-agnus-dei-historia-religii-bestseller-CID751-IDZrNsv.html


Autor

Lech Maruszak Lech Maruszak
Urodzony 15 lutego 1951 roku w Polsce (Polska)
Mgr Lech Maruszak na uczelni studiował międzym innymi filozofię. W pracy zawodowej uczestniczył w pracy organizacji światowych i europejskich. W kraju wyróżniony kilkoma odznaczeniami. Od wielu lat indywidualnie studiował historię starożytnych relig...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Magnus Agnus Dei nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@marleco
2024-05-09
10 /10
Przeczytane

Jeżeli ktoś przeczyta książkę "Magnus Agnus Dei", to poznane fakty i zdobędzie wiedzę, która zapewnie sprawi, że zweryfikuje swoją opinię o wielu reklamowanych tu książkach religijnych, oraz zdobędzie odporność na naiwne propagandowe pisarstwo o rozwodnionych tekstach, i zaprzątanie głowy błahostkami przeznaczonymi dla maluczkich. W ten sposób również zaoszczędzi sobie wiele swojego cennego czasu.

| link |

Cytaty z książki

Otóż prawda jest taka, że narratorzy babilońscy konstruując opis dialogu nowego bóstwa Judejczyków zapożyczyli zdanie z Awesty, w którym bóg odpowiadając na pytanie kim jest, powiedział, że jest Ahura Mazdą. Do BH zaplanowano inne bóstwo, więc imienia, Ahura Mazda narratorzy nie mogli wstawić i je pominęli, z tego to powodu, nad tym skopiowanym przez nich, niekompletnym zdaniem z Awesty wciąż znajdują się dyskutanci.
W Awescie, w Ohrmazd Yasht, w pytaniach o kolejne Imiona, Mazda powiedział:
(awest.) «vîsãstemô ahmi ýat ahmi mazdå nãma», tzn. «Dwudzieste: Jestem który jestem Mazda Wszechwiedzący» [Avesta, Khorda 1898, Ormazd Yt I,8]. W języku angielskim spotykane jest również takie tłumaczenie: «Twentieth: I am that I am called Mazdâ»
Niosący boga ... Tak Żydzi, w okresie tzw. Drugiej Świątyni, nazywali takiego goya, który przyrzekł swoje oddanie dla Żydów we wszystkim i wyparł się boga swoich przodków. Mimo tego, nie uznawano go za Żyda, ale musiał przestrzegać Siedmiu Praw Noego, stąd nazywany był noakhydą. Symbolem noakhydów jest tęcza . Żydzi uważają, że noakhydzi wejdą do Edenu jako ich słudzy.
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl