Celem książki jest próba odpowiedzi na pytanie: Jak skutecznie działać na rynku przedsiębiorstw? Specyfika zachowań nabywców instytucjonalnych skłania do przyjęcia marketingu partnerskiego jako podstawy działań rynkowych firmy. Treścią książki, oprócz analizy rynku przedsiębiorstw, istoty i zakresu marketingu partnerskiego oraz możliwości wykorzystania go w biznesie międzynarodowym, jest proces wdrażania marketingu partnerskiego, ilustrowany licznymi uwagami praktycznymi oraz przykładami wprowadzania tej koncepcji przez wybrane polskie przedsiębiorstwa. Książka jest kierowana do studentów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz praktyków gospodarczych prowadzących działalność na rynku przedsiębiorstw.Spis treściPrzedmowa do wydania drugiegoWprowadzenie1. Specyfika działań na rynku przedsiębiorstw1.1. Sposoby działania firmy na rynku1.2. Proces zakupu na rynku przedsiębiorstw1.3. Analiza relacji między firmami2. Podstawowe elementy koncepcji marketingu partnerskiego na rynku przedsiębiorstw2.1. Bezpośredniość i złożoność na rynku przedsiębiorstw2.1.1. Istota podejścia transakcyjnego i partnerskiego2.1.2. Zakres i formalizacja kontaktów z nabywcą2.2. Wielostronność powiązań firmy z otoczeniem2.2.1. Marketing zewnętrzny2.2.2. Marketing wewnętrzny2.2.3. Planowanie działań w zakresie marketingu partnerskiego2.3. Zarządzanie portfelem nabywców2.3.1. Istota i znaczenie procesu utrzymania dotychczasowych nabywców firmy2.3.2. Proces poprawy stopnia lojalności nabywców2.3.3. Określanie optymalnego portfela nabywców3. Wdrażanie koncepcji marketingu partnerskiego na rynku przedsiębiorstw3.1. Uwarunkowania i praktyczne implikacje wdrażania koncepcji marketingu partnerskiego3.2. Metody oceny procesu wdrażania marketingu partnerskiego3.3. Możliwości wykorzystania marketingu partnerskiego w biznesie międzynarodowym3.4. Przykłady zastosowania marketingu partnerskiego przez polskie przedsiębiorstwa3.3.1. Proces marketingowej reorientacji firmy na przykładzie Poznańskiej Energetyki Cieplnej S.A. (PEC S.A.)3.3.2. Zmiana kultury firmy jako istotny element procesu marketingowej reorientacji przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "Izolacja-Jarocin" S.A.3.3.3. Aktywność firmy w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym jako warunek skuteczności jej działania na przykładzie Międzynarodowych Targów PoznańskichZakończenieBibliografia