W książce zaprezentowano osiągnięcia badaczy marketingu usług, uwzględniając różne podejścia (np. szkoły angielskiej czy nordyckiej), przedstawiono podstawowe zagadnienia marketingu usług, pokazano możliwości jego zastosowania w praktyce oraz wyjaśniono specyfikę marketingu prowadzonego przez firmy usługowe.Spis treści1. Charakterystyka marketingu usługRola sektora usług w gospodarceCharakterystyka usługKlasyfikacja usługUsługi w sektorze produkcji2. Marketing usług a marketing partnerskiRola marketinguUsługi a marketing-mixRozwój marketingu usługMarketing partnerskiNa którym rynku prowadzić marketing partnerski?Istota marketingu usług3. Opracowanie misji firmy usługowejDefinicja misjiIstota misjiMisja firmy usługowejProces tworzenia misji firmy usługowejMisja efektywna4. Segmentacja rynku usługProces segmentacji rynkuZdefiniowanie segmentowanego rynkuKryteria segmentacjiWybór najlepszego kryterium (kryteriów) segmentacjiRozpoznanie i wybór konkretnych segmentów rynkuSegmentacja, plasowanie i strategia marketingu-mix5. Plasowanie i różnicowanie usługEwolucja roli plasowaniaRóżnicowanie usług w warunkach konkurencjiPlasowanie usługPoziomy plasowaniaProces plasowaniaZnaczenie plasowania6. Marketing-MixElementy marketingu-mixUsługa jako produktKształtowanie ceny usługiDystrybucja: lokalizacja firmy i kanałyPromocja (komunikacja) w usługachLudzieProcesyObsługa klientaOpracowanie strategii marketingu-mix7. Plan marketingowy w działalności usługowejProces planowaniaKontekst strategicznyPrzegląd sytuacjiSformułowanie strategii marketingowejAlokacja środków i obserwacjaPlanowanie marketingowe a usługi8. Firma usługowa zorientowana na klientaObsługa klienta, jakość i marketingJakość usługJak poprawić jakość usługUtrzymanie klientówProgram marketingu partnerskiegoRozwój orientacji marketingowej w firmie usługowej