Internet stanowi jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych do wykorzystania w celu promocji marki, usługi czy produktu. Oferuje wiele nowych możliwości docierania do przyszłych i obecnych klientów, kierowania pytań do mediów, prowadzenia badań rynku, poszukiwania nowych rynków eksportowych, organizowania grup fokusowych, zasięgania porad i konsultowania technik działania z innymi specjalistami od marketingu czy po prostu znalezienia dostawcy baloników na najbliższą kampanię promocyjną nowego produktu. W swej książce Simon Collin podaje wszystkie najnowsze informacje niezbędne do zrozumienia marketingu elektronicznego i poprawnego posługiwania się oferowanymi przezeń narzędziami. Ostrzega przed czyhającymi w Internecie pułapkami i podkreśla zalety korzystania z Sieci. Publikacja ta stanowi niezbędną lekturę dla tych wszystkich, którzy zajmują się działalnością marketingową. W Marketingu w Sieci zamieszczonych jest wiele odniesień do użytecznych stron www, a w kolejnych rozdziałach znajdują się omówienia i wyjaśnienia funkcjonowania w Sieci poszczególnych aspektów marketingu. Redaktorem naukowym polskiej edycji książki jest Mariusz Kuziak, pracownik naukowy Katedry Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie.