Marketing w turystyce

Susan Briggs
Marketing w turystyce
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

W książce, napisanej jasno i przejrzyście, zostało ukazane zastosowanie reguł marketingu w turystyce. Autorzy prowadzą czytelnika od planowania marketingowego, przez badania rynku, segmentację rynku usług turystycznych, politykę produktu i ceny, systemy promocji i dystrybucji, reklamę, public relations, do kontroli marketingowej, tj. kontroli procesu marketingowego, wydajności, jakości, finansowej, skuteczności i strategicznej. Na zakończenie autorzy szczegółowo omawiają przykłady zastosowania konkretnych rozwiązań marketingowych w praktyce.Spis treściCZĘŚĆ I1. Perspektywy marketinguIstota marketinguHistoriaWybrane zagadnienia marketingu usług turystycznychMarketing jako obszar badańOgraniczenia marketinguKategorie marketinguCechy usług turystycznych2. Planowanie marketingoweIstota planowania marketingowegoCele planowaniaUstalenie celówOtoczenieAnaliza SWOTPlanowanie strategicznePrognozowanieUstalanie budżetu marketingowegoStruktura organizacyjna marketinguMarketing-mixPlan marketingowy operatora turystycznegoKontrola planu marketingowego3. Badania marketingowe i ich zastosowanie w turystyceIstota badań marketingowychCel badań marketingowychPotrzebne informacjeMarketingowy System InformacjiPorównanie jakościowych i ilościowych metod badawczychModele ekonometryczneEfektywność badań4. Rynek usług turystycznychPotrzeby i pragnieniaGrupy społecznePsychologia konsumentaZastosowanie teorii zachowań konsumenta w marketingu usług turystycznychSegmentacja rynku usług turystycznychZastosowanie hierarchii potrzeb Maslowa w turystyceProces podejmowania decyzji kupna usług turystycznychSegmentacja rynku wskazówką w planowaniu marketingowym5. Strategia produktuIstota strategii produktuRóżnicowanie produktuStrategia markiProdukt-mixCykl życia produktuModyfikacja produktuWprowadzenie na rynek nowego produktuProdukt nietrafionyProces wyboru nowego produktu6. Kształtowanie cen produktuCena a popytStrategie kształtowania cenWpływ czynników wewnętrznych na kształtowanie cenKształtowanie cen a produkt-mixCena jako narzędzie marketingu-mix usług turystycznychInne czynniki wpływające na kształtowanie cenUstalanie cen poprzez cele firmyStrategia i taktyka kształtowania cenRabaty7. Komunikacja marketingowaProces komunikacjiNarzędzia promocjiBudżet promocjiCele przekazu informacyjnegoProjekt przekazu informacyjnegoEfektywny przekaz informacjiPersonelEtapy procesu sprzedażyPrzedstawiciele operatora turystycznego za granicąBiuro agenta podróży8. DystrybucjaWybór kanału dystrybucjiCzynniki wyboru kanału dystrybucjiRodzaje dystrybucjiStosunki między agentami a zleceniodawcamiRola agenta podróży w kanale dystrybucjiWspółdziałanie w kanałach dystrybucjiBudowanie więzi z agentamiRola przedstawiciela handlowegoKierowanie przedstawicielami handlowymiKontrola popytuPrzyszłość dystrybucji9. ReklamaReklama nad i pod kreskąUsługi agencji reklamowychRelacja: klient-agencja reklamowaEfektywność reklamyWybór mediówReklama a konkurencjaTermin kampanii reklamowejKto się reklamuje?Uzasadnienie cenyDystrybucja "od drzwi do drzwi"PlakatyPlanowanie wydatków na reklamę10. Broszura reklamowaRola broszuryWymaganiaStyl i układ broszuryOkładkaProjekt i drukJedna broszura czy kilka broszur?ProblemyUdane broszuryDotarcie broszury do potencjalnego klientaBroszura a wybór usługi przez klientaKasety wideoCD-ROMInne możliwości11. Promocja sprzedażyIstota promocji sprzedażyŚrodki promocji sprzedażyPlanowanie kampanii promocji sprzedażyOcena skuteczności promocji sprzedażyWystawyWarsztatyPrezentacje12. Marketing bezpośredniIstota i techniki marketingu bezpośredniegoCechy marketingu bezpośredniegoSprzedaż bezpośrednia - przykład zastosowania w turystyceKontakt bezpośredniWykorzystanie baz danychMarketing bezpośredni kierunku wyjazduListy reklamy pocztowej13. Public relationsPublic relations - definicja, przyczyny powstania i zadaniaOrganizacja public relationsPracownik ds. public relationsOrganizacja kampanii public relationsZdobywanie rozgłosuPoprawa niekorzystnego rozgłosuOcena rezultatów kampanii public relations14. Kontrola działalności marketingowejSystem i rodzaje kontroliKontrola wykonaniaKontrola jakościKontrola finansowaKontrola skutecznościKontrola strategicznaCZĘŚĆ IIStudia przypadków1. Promocja znanej atrakcji turystycznej - wyspa Mainau2. Marketing bezpośredni - Bakers Dolphin3. Nowe podejście do detalicznej sprzedaży usług turystycznych Marco Polo Travel Advisory Service
Data wydania: 1997
ISBN: 978-83-208-1452-1, 9788320814521
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Marketing w turystyce nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Marketing w turystyce. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl