Maya to najpotężniejszy z istniejących w tej chwili pakietów do grafiki trójwymiarowej, który pozwala na urzeczywistnienie projektów o dowolnej złożoności. Jako jeden z najbardziej oczekiwanych programów Maya oferuje szeroką gamę narzędzi, które w połączeniu z wydajnością pozwalającą na pracę w czasie rzeczywistym wyznaczają nowy standard jakości. Jej możliwości tworzenia trójwymiarowych postaci i scenografii są zbliżone do funkcji, które były dostępne dotychczas tylko dla największych studiów graficznych w Hollywood. Pomimo tego jej obsługa nie nastręcza trudności, ponieważ dzięki intuicyjnemu interfejsowi pozwala na skoncentrowanie się na procesie tworzenia. Książka "Maya 2. Animacja postaci" opisuje zaawansowane cechy Mayi. Pozwala na nauczenie się krok po kroku technik, które umożliwią odkrycie przytłaczającej potęgi programu i tworzenie rozmaitych, realistycznie wyglądających i potrafiących się porozumiewać postaci oraz poruszających się stworów. Dla ułatwienia na początku książki opisano szczegółowy proces projektowania scenariusza, co pozwoli na bardziej efektywne tworzenie fabuły i określenie funkcji bohaterów. Całość została przygotowana przez prawdziwych fanatyków i specjalistów pracujących na co dzień z Mayą. Jest to pierwsza książka o Mayi, która zawiera wiedzę na temat: modelowania postaci pod kątem animacji animowania postaci i ujęć kluczowych animacji twarzy oświetlenia, ustawiania kamery i renderowania programowania w języku MEL modelowania dłoni, dwunożnych i czworonożnych postaci dodawania detali do gotowych modeli pisania scenariuszy projektowania bohaterów przygotowywania pomysłów na fabułę dodatków i innych produktów współpracujących z Mayą Życzymy wielu udanych animacji!