Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora

Marek Panfil
Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Książka w sposób kompleksowy zapoznaje Czytelników z tematyką metod wyceny spółek kapitałowych. Autorzy przedstawiają ten problem z trzech różnych punktów widzenia: klientów, inwestorów oraz rynku kapitałowego. W części l przedmiotem rozważań jest perspektywa klientów: kapitał klienta, jego wartość, wpływ relacji z klientem na wycenę przedsiębiorstwa oraz rentowność klienta; ponadto kwestie kapitału intelektualnego i informacyjnego, wyceny wartości niematerialnych i prawnych, metod informacji oraz wyceny marki. Tematem części II jest finansowe podejście do wyceny spółek, tj. perspektywa inwestora i akcjonariusza. Autorzy charakteryzują metody DCV i EVA, zdyskontowanych dywidend, porównawcze oraz opcji rzeczowych. Omawiają wyceny projektów inwestycyjnych i wyceny przez fundusze wysokiego ryzyka, jak również ryzyko bankructwa i znaczenie credit-ratingu. Część III poświęcona jest perspektywie rynku kapitałowego, w tym: teorii efektywności rynku kapitałowego, randze inwestorów indywidualnych na rynku, nowym technologiom w relacjach inwestorskich.
„Wejście spółki na parkiet giełdowy (...) jest zwieńczeniem wysiłków zarządzających - kreatorów jej wartości. Ale na rynku kapitałowym istnieje możliwość osiągania jeszcze wyższego jej poziomu - dodatkowej wartości związanej z wyceną przez inwestorów pewnych specyficznych dla tego rynku funkcji, takich jak polityka informacyjna, corporate governance, relacje inwestorskie\".
Dr Wiesław Rozłucki
Prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie
„Czy i jak - nie bacząc na kaprysy rynku - można zmierzyć rzeczywistą i oczekiwaną wartość przedsiębiorstwa? O tym jest ta niezmiernie interesująca książka\".
Prof. dr hab. Andrzej Herman
Dziekan Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej
„Książka, która poszerza horyzonty, inspiruje do przemyśleń i daje praktyczne narzędzia do analizy i wyceny spółek\".
Prof. dr hab. Dariusz Zarzecki
Kierownik Zakładu Inwestycji i Wyceny Przedsiębiorstwa
Uniwersytetu Szczecińskiego
Data wydania: 2006-01-01
ISBN: 978-83-88840-79-1, 9788388840791
Wydawnictwo: Poltext
Stron: 682

Autor

Marek Panfil Marek Panfil Marek Panfil – doktor nauk ekonomicznych, członek Stowarzyszenia Biegłych Wyceny Przedsiębiorstw w Polsce, zdał 6 z 7 egzaminów na Chartered Business Valuator (CBV) – kanadyjski certyfikat na biegłego w zakresie wyceny, współautor pierwszych w Polsc...

Pozostałe książki:

Dylematy wyceny przedsiębiorstwa Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora Wycena przedsiębiorstwa Wycena spółek w warunkach kryzysu. Przypadek pandemii Wycena spółek z WIG30
Wszystkie książki Marek Panfil

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat