Publikacja dla studentów szkół turystyczno-hotelarskich oraz pracowników sektora turystyki. Obejmuje: - społeczno - psychologiczne aspekty obsługi ruchu turystycznego - działalność biur podróży - baza noclegowa i gastronimiczna - transport w turystyce - pilotaż i przewodnictwo - ubezpieczenia w turystyce - umowy w turystyce - dokumenty i przepisy w obsłudze ruchu turystycznego - korespondencja i jezyk handlowy - jakość w obsłudze ruchu turystycznego - nowoczesne technologie informatyczne. Prezentowane rozważania ilustrowane są konkretnymi, praktycznymi przykładami, co powinno ułatwić Czytelnikowi lepsze i pełniejsze przyswojenie informacji i terminów zawartych w pracy. Autorzy opracowania zdają sobie sprawę z niedoskonałości tekstu i z tego, że nie wyczerpali zapewne wszystkich, ważnych problemów związanych z obsługą ruchu turystycznego, ale jednocześnie mają nadzieją, iż publikacja okaże się przydatną pomocą dydaktyczną dla studentów szkół turystyczno-hotelarskich, w których realizowany jest przedmiot \"Metody i techniki obsługi ruchu turystycznego\", określony w standardach nauczania dla kierunku studiów: turystyka i rekreacja. Sądzimy, że praca będzie również przydatna dla pracowników sektora turystyki, którzy znajdą w niej wiele inspirujących przemyśleń i praktycznych rad dla lepszej obsługi uczestników ruchu turystycznego.