Mniejszości narodowe, etniczne i religijne w przekazie mediów

Agnieszka Szymańska, Agnieszka Hess
Mniejszości narodowe, etniczne i religijne w przekazie mediów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Książka jest wynikiem udziału autorek w projekcie pilotażowym, którego celem było wypracowanie metodologii umożliwiającej analizę medialnych wizerunków mniejszości narodowych, etnicznych i religijnych w różnych państwach członkowskich UE. Publikacja wpisuje się w niemal nieobecny w Polsce nurt opracowań metodologicznych dotyczących badań szczegółowych czy też zawężonych do konkretnych obszarów tematycznych. W tym sensie mogłaby stanowić interesujące uzupełnienie znakomitego tomu The Handbook of Comparative Communication Research (red. F. Esser, T. Hanitzsch, Routledge, New York–London 2012). Książka Agnieszki Szymańskiej i Agnieszki Hess jest ważnym opracowaniem dla każdego, kto w swoich planach naukowych zakłada realizację międzynarodowych badań porównawczych w zakresie nauki o mediach.
Z recenzji dr hab. Doroty Piontek, prof. UAM
Wstęp 7

1. Znaczenie mediów w komunikacji międzynarodowej i międzykulturowej 9
1.1. Zakres znaczeniowy pojęć komunikacja międzynarodowa i komunikacja międzykulturowa 9
1.2. Mediatyzacja codzienności – medialne konstrukcje rzeczywistości i ich znaczenie w obszarze komunikacji międzykulturowej 12
2. Tradycja badań nad mniejszościami narodowymi i etnicznymi i zjawiskiem migracji. Zakres defi nicyjny wybranych pojęć i obowiązujący stan prawny dotyczący kwestii mniejszości 23
2.1. Tradycja badań nad mniejszościami 23
2.2. Podstawowe pojęcia stosowane w obszarze badań nad etnicznością. Mniejszości narodowe i etniczne w Polsce i ich prawa podstawowe 31
3. Metodologia badań przekazu mediów na temat mniejszości narodowych, etnicznych i religijnych w międzynarodowych analizach porównawczych 37
3.1. Pola zainteresowań badawczych w studiach nad komunikowaniem masowym 37
3.2. Interdyscyplinarność badań nad komunikowaniem masowym 39
3.3. Analiza zawartości i analiza dyskursu jako metody i techniki opisu zawartości periodycznych kanałów masowych 42
3.3.1. Analiza zawartości 43
3.3.2. Analiza dyskursu 46
3.4. Badania zawartości mediów jako metoda w międzynarodowych analizach porównawczych 50
4. Problemy metodologiczne w międzynarodowych badaniach porównawczych posługujących się analizą zawartości – studium przypadku Pilot Media Project – experts and research groups for the analysis of media content Europejskiej Agencji Praw Podstawowych (FRA – European Union Agency for Fundamental Rights) 55
4.1. Podstawowe informacje i założenia Pilot Media Project – experts and research groups for the analysis of media content Europejskiej Agencji Praw Podstawowych (FRA) 55
4.2. Struktura badań i konstrukcja narzędzia pomiaru zastosowanego w Pilot Media Project – experts and research groups for the analysis of media content Europejskiej Agencji Praw Podstawowych (FRA) 61
4.3. Zastrzeżenia metodologiczne dotyczące założeń badawczych i narzędzia pomiaru zastosowanego w Pilot Media Project – experts and research groups for the analysis of media content Europejskiej Agencji Praw Podstawowych (FRA) 91
4.4. Postulaty zmian technicznych i metodologicznych dotyczące założeń badawczych i narzędzia pomiaru zastosowanego w Pilot Media Project – experts and research groups for the analysis of media content Europejskiej Agencji Praw Podstawowych (FRA) 103

Zakończenie 117

Spis ilustracji 121
Bibliografia 123
Aneks 129
Data wydania: 2014-10-07
ISBN: 978-83-233-3753-9, 9788323337539
Wydawnictwo: WUJ - Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria: Dziennikarstwo, Media i Komunikacja społeczna
Stron: 138

Autor

Agnieszka Szymańska Agnieszka Szymańska dr hab. Agnieszka Szymańska, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego - Zakład Komunikowania Politycznego i Mediów.

Pozostałe książki:

Czarnogóra. Przewodnik Europa dziennikarzy. Dyplomacja mediów i (post)narodowa Europa w świetle wypowiedzi niemieckich dziennikarzy prasowych Medialne fiasko zjednoczenia? Mniejszości narodowe, etniczne i religijne w przekazie mediów Pomost medialny
Wszystkie książki Agnieszka Szymańska

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Mniejszości narodowe, etniczne i religijne w przekazie mediów? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Mniejszości narodowe, etniczne i religijne w przekazie mediów. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat