Spis treści Wstęp Janusz Plisiecki, Sztuka wpisana we współczesne nauczanie i wychowanie Barbara Jedlewska, Elementy teorii animacji społeczno–kulturalnej 1. Pojęcie animacji i animatora 2. Główne zadania i specyficzne cechy animacji społeczno–kulturalnej 3. Wartości i zasady animacji 4. Zakresy i poziomy animacji 5. Humanistyczno–pedagogiczny potencjał animacji Katarzyna Siądecka, Marketing na rynku kultury i edukacji 1. Rynki usług edukacyjnych i kulturalnych w Polsce 2. Marketing w działalności pozagospodarczej (edukacyjnej i kulturalnej) Wojciech Bobrowicz, Współczesny świat mediów – szanse i zagrożenia Wprowadzenie 1. Media – podstawowe pojęcia oraz zastosowania 2. Nowe media a zagrożenia rozwoju dzieci i młodzieży 3. Kultura – media – edukacja Podsumowanie Wiesław Żardecki, Wprowadzenie do wiedzy o teatrze dla pedagogów 1. Wartości i możliwości wychowawcze teatru 2. Standardy nauczania dla animatorów teatru Zbigniew Pakuła, Teoria i praktyka tańca – wybrane zagadnienia Waldemar Frąckiewicz, Świadome widzenie w fotografii Noty o autorach