Nowoczesny podręcznik zarówno w sposobie ujęcia, jak też w obudowie dydaktycznej. Zapoznaje studentów z podstawowymi problemami, pojęciami i metodami psychologii procesów poznawczych. Książka omawia nie tylko klasyczne problemy psychologii poznawczej, ale także jej najnowsze koncepcje. Autorzy pokazują, że czynności pozornie proste i zrozumiałe (np. czytanie, rozpoznawanie twarzy ludzkiej lub koordynacja czynności jednoczesnych) są kontrolowane przez niezwykle złożony i wyrafinowany mechanizm poznawczy. Demistyfikują uproszczone sądy i pseudoteorie na temat procesów poznawczych człowieka. Ukazują zastosowanie pojęć i metod psychologii poznawczej do analizy wielu zjawisk, zwykle nie rozpatrywanych w tym kontekście, np. zjawisk społecznych lub zaburzeń psychicznych.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów i wykładowców psychologii.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów i wykładowców psychologii.