Szybki rozwój public relations w Polsce jako dziedziny działalności zawodowej, a także postępujące procesy globalizacyjne wymuszają coraz lepszą znajomość języka angielskiego w sferze kontaktów zawodowych. Zarówno współpraca z zagranicznymi partnerami czy klientami, jak i doskonalenie warsztatu zawodowego poprzez czytanie fachowej literatury, wymagają od praktyka PR sprawnego posługiwania się językami obcymi, szczególnie językiem angielskim. Chodzi tu nie tylko o skuteczne porozumiewanie się na poziomie języka ogólnego, ale także, a może przede wszystkim, na poziomie języka specjalistycznego, który po pierwsze ma być precyzyjnym narzędziem komunikacji zawodowej, po drugie zaś, powinien być środkiem upowszechniania wiedzy specjalistycznej. Podręcznik "Public Relations Practice in English" przedstawia angielski specjalistyczny język PR w obu powyższych aspektach. Z jednej strony terminologia fachowa, precyzyjnie definiowana na początku każdego rozdziału, jest następnie pokazana w szerszym kontekście językowym i poddana analizie językowej w ćwiczeniach typowych dla współczesnej metodyki nauczania języków obcych. Z drugiej strony, zakres tematyczny w poszczególnych rozdziałach ma polskiemu odbiorcy przekazać przekrojowy obraz współczesnej wiedzy specjalistycznej z zakresu public relations. Podręcznik nie jest całościowym spojrzeniem na praktykę PR i wiedzę o PR, sygnalizuje jedynie istotne aspekty tej wiedzy i praktyki, wyposażając odbiorcę w narzędzie dalszych, pogłębionych studiów z tego zakresu. Książka adresowana jest do odbiorców o zaawansowanej i średnio-zaawansowanej znajomości języka angielskiego, zarówno tych którzy dopiero początkują w dziedzinie PR, jak i tych którzy mają już pewne doświadczenie zawodowe. Glosariusz terminologiczny oraz klucz odpowiedzi do większości ćwiczeń pozwalają na samodzielne korzystanie z podręcznika, choć może być on również wykorzystany jako podręcznik kursowy na specjalistycznych zajęciach języka angielskiego.