Ostatnia część niezwykłej, napisanej przepięknym językiem trylogii przywołującej do życia prastare nordyckie mity i legendy. Niezwykła wyprawa do krainy zapomnianych już wierzeń, do świata syren, hobgoblinów, trolli i elfów.
Uczeń barda, Jack, i jego przyjaciółka, wojowniczka Thorgil, przeżyli razem wiele przygód. Odwiedzili Jotunheim – tajemniczą krainę Trolli, widzieli podtrzymujące cały świat drzewo – Ygdrassila, zeszli do podziemnego świata elfów. Od ich ostatniej wędrówki minął już rok. Życie w rodzinnej wiosce Jacka płynie spokojnie wyznaczane przez rytm natury. Wszystko zmienia się w dniu, gdy ktoś pochopnie uderza w magiczny dzwon… Dźwięk sprowadza z zaświatów niepożądanego gościa – śmiertelnie niebezpiecznego ducha syreny, która zginęła z ludzkich rąk. Niezwykła istota nie może zaznać spokoju i pragnie jednego – zemsty.
Bard postanawia, że mieszkańcy wioski muszą wziąć sprawy w swoje ręce i naprawić wyrządzoną zjawie krzywdę. Jack i Thorgil pod wodzą swego mentora raz jeszcze wyruszają na pełną niebezpieczeństw misję. Tym razem los zawiedzie ich do Podmorskiej Krainy – ojczyzny syren i morskich wiedźm. Na drodze śmiałków stanie wiele przeszkód, jednak Jack i Thorgil mogą liczyć na pomoc nie tylko wiernych wikingów, ale również innych istot – półtrolli, królów, kapłanów… Bohaterowie nie przeczuwają nawet, że wypełniając zadanie, mogą zyskać coś więcej, niż spokój wioski.
Uczeń barda, Jack, i jego przyjaciółka, wojowniczka Thorgil, przeżyli razem wiele przygód. Odwiedzili Jotunheim – tajemniczą krainę Trolli, widzieli podtrzymujące cały świat drzewo – Ygdrassila, zeszli do podziemnego świata elfów. Od ich ostatniej wędrówki minął już rok. Życie w rodzinnej wiosce Jacka płynie spokojnie wyznaczane przez rytm natury. Wszystko zmienia się w dniu, gdy ktoś pochopnie uderza w magiczny dzwon… Dźwięk sprowadza z zaświatów niepożądanego gościa – śmiertelnie niebezpiecznego ducha syreny, która zginęła z ludzkich rąk. Niezwykła istota nie może zaznać spokoju i pragnie jednego – zemsty.
Bard postanawia, że mieszkańcy wioski muszą wziąć sprawy w swoje ręce i naprawić wyrządzoną zjawie krzywdę. Jack i Thorgil pod wodzą swego mentora raz jeszcze wyruszają na pełną niebezpieczeństw misję. Tym razem los zawiedzie ich do Podmorskiej Krainy – ojczyzny syren i morskich wiedźm. Na drodze śmiałków stanie wiele przeszkód, jednak Jack i Thorgil mogą liczyć na pomoc nie tylko wiernych wikingów, ale również innych istot – półtrolli, królów, kapłanów… Bohaterowie nie przeczuwają nawet, że wypełniając zadanie, mogą zyskać coś więcej, niż spokój wioski.