Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą

Barbara Skałbania, Karol Bidziński
Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Podjęta tematyka dotyczy współczesnej edukacji, która dąży do tego, aby być edukacją dla wszystkich i dla każdego ucznia. Jest to ważne wyzwanie i zarazem wymóg społeczeństwa XXI wieku. Edukacja jako dobro społeczne i warunek rozwoju cywilizacji wciąż poszukuje skutecznych rozwiązań systemowych, które sprostają oczekiwaniom społecznym i potrzebom uczących się. Modelowe rozwiązania niosą ze sobą konieczność zmian, które niejednokrotnie spotykają się z oporem, negacją, odrzuceniem i dość często są krytykowane za niski stopień ich użyteczności w praktyce.

Wprowadzenie

Rozdział I
Teoretyczne założenia edukacji włączającej w świetle wybranej literatury

1.1. Dylematy terminologiczne – między podziałem i łączeniem?
1.2. Wybrane aspekty prawne i perspektywy rozwoju
1.3. Podmiotowy paradygmat edukacji
1.4. Zmiana w edukacji – w kierunku kultury szkoły włączającej

Rozdział II
Działania ewaluacyjne jako spotkania w porządku czynu i rozumienia

2.1. Cele i procedura realizacji badań
2.2. Charakterystyka wybranych szkół
2.3. Opis narzędzi badawczych i przebiegu badań

Rozdział III
Analiza materiału empirycznego z badań ewaluacyjnych

3.1. Identyfikacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
3.2. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów
3.3. Proces i wynik działań diagnostycznych – analiza przypadków
3.4. Planowanie pomocy, dokumentowanie, monitorowanie i ewaluacja działań
3.5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna bieżąca i specjalistyczna
3.6. Intersubiektywne znaczenie partnerstwa rodziny i szkoły
3.7. Realizacja idei edukacji włączającej w opinii nauczycieli szkół
3.8. Rekomendacje z badań wybranych szkół

Podsumowanie – metodyczne założenia rozwoju edukacji włączającej
Bibliografia
Aneks

Załącznik 1
Fragment raportu ewaluacji wewnętrznej szkoły A – rekomendacje sformułowane na podstawie badań
Załącznik 2
Fragment raportu ewaluacji wewnętrznej szkoły B – rekomendacje sformułowane na podstawie badań
Załącznik 3
Fragment raportu ewaluacji wewnętrznej szkoły C – rekomendacje sformułowane na podstawie badań

Data wydania: 2022-01-05
ISBN: 978-83-66990-79-1, 9788366990791
Wydawnictwo: Impuls
Stron: 164
dodana przez: Catta

Autor

Barbara Skałbania Barbara Skałbania Barbara Skałbania - pedagog-terapeuta. Nauczyciel akademicki od 2003 roku (UMCS w Lublinie, UTH w Radomiu, WSP im. J. Korczaka w Warszawie). Aktywnie uczestniczy w pracach sekcji pedagogiki społecznej Polskiej Akademii Nauk oraz jest członkiem Nauko...

Pozostałe książki:

Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu Diagnostyka pedagogiczna Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuety Poradnictwo pedagogiczne Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą
Wszystkie książki Barbara Skałbania

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat