Za fasadą społeczności

Jan Kreft
7 /10
Ocena 7 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Za fasadą społeczności
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
7 /10
Ocena 7 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Google, Facebook, Twitter, Instagram, Huffington Post i wiele innych. Za nowomedialną „społecznościową fasadą” równości, partnerstwa, wspólnot i zbiorowej inteligencji, w aureoli kreatywności i doświadczeń korporacje medialne zarządzają największą sieciową fabryką świata.

Internauci są w niej wydajni i twórczy, sami się uczą i sami kupują narzędzia pracy: smartfony, komputery, aplikacje... Sami współtworzą media: poprawiają gry komputerowe, nagrywają pliki muzyczne, piszą artykuły, maile, rekomendacje. Dzielą się nimi, wzajemnie zachęcają i inspirują. Są ich już w sieciowym „nowym wspaniałym świecie” miliardy – jeszcze nigdy tak wielu nie pracowało tak nieświadomie i z takim entuzjazmem dla tak niewielu. Zwykle za darmo.

Zarządzanie ich aktywnością jest dziś największym wyzwaniem organizacji medialnych. Tych nowych, dominujących korporacji nowomedialnych, i tych starych, które w poszukiwaniu efektywnych modeli biznesowych są skazane na aktywność piratów i firm „jadących na gapę”. W środowisku „płynnej rzeczywistości” i „zawieszenia prawa” wydawcy prasowi i nadawcy telewizyjni dostarczają to, co nadal w mediach najcenniejsze, czyli unikatowe produkty: informacje, filmy, gry itp.

W Web 2.0 internauci bawią się, informują, uczą, ale też tworzą rynkowe wartości, których owoców pozbawiają się świadomie i nieświadomie. Web 2.0 towarzyszy Kultura 2.0, ale i Praca 2.0 prosumentów i prekariuszy.
Wstęp 7

1. Wartości w mediach 17
1.1. Specyfika wartości w mediach
1.2. Asymetria celów rynkowych i społecznych

2. Ewolucja medialnego środowiska 35
2.1. Dynamika Web 2.0
2.2. Mit powszechnego współtworzenia treści medialnych i uczestnictwa
2.3. Hybryda rynku i aktywności pozarynkowej
2.4. Media „pełne darów”
2.5. Sprzeczności Web 2.0 – między rynkową i społeczną logiką

3. Współtworzenie w mediach 59
3.1. Współtwórca – od klienta i konsumenta po użytkownika i produsera
3.1.1. Profesjonaliści i mit amatora
3.2. Kreatywność „dyskursywnie przesłodzona”
3.3. Użytkownicy i komodyfikacja mediów
3.3.1. Asymetria intencji – strategia don’t worry, be happy
3.3.2. Nadzór i personalizacja
3.3.3. „Mit darmowych obiadów” w społecznościowych mediach – Google i Facebook

4. Zawłaszczanie wartości – retoryka społeczności 103
4.1. Zawłaszczanie wartości i monetyzacja społeczności
4.2. Fundament fasady: retoryka społeczności i przesunięcia władzy
4.3. Retoryka społeczności i koncepcja transferu zaufania

5. Współtworzenie wartości a strategia przedsiębiorstw medialnych 129
5.1. Komodyzacja w mediach i zarządzanie doświadczeniem
5.2. Konstelacja wartości
5.3. Zarządzanie retoryką społeczności
5.4. Dominacja tradycyjnych modeli biznesowych i luka stabilności
5.5. „Jazda na gapę”

Zakończenie 159
Bibliografia 163
Spis rycin i tabel 183
Data wydania: 2015-05-19
ISBN: 978-83-233-3906-9, 9788323339069
Wydawnictwo: WUJ - Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego
Stron: 184

Autor

Jan Kreft Jan Kreft Prof. dr hab. Jan Kreft (Politechnika Gdańska). Wieloletni dziennikarz i korespondent zagraniczny, autor ponad tysiąca publikacji w mediach polskich i zagranicznych, menedżer zarządzający firmami mediów i nowych technologii.

Pozostałe książki:

Za fasadą społeczności Koniec dziennikarstwa jakie znamy Media Biznes Kultura Władza misjonarzy Władza platform. Za fasadą Google, Facebooka i Spotify
Wszystkie książki Jan Kreft

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Za fasadą społeczności aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@autodydaktyczna
2023-11-06
7 /10
Przeczytane

Cytaty z książki

O nie! Książka Za fasadą społeczności. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl