Pozycja ta łączy w sobie atrakcyjną formę zagadki z zadaniem logiczno-matematycznym. Jest przeznaczona dla dzieci najmłodszych, które uczą się dodawać w zakresie 10.
Na każdej stronie książki znajdują się dwie zagadki. Pierwsza ? trudniejsza ? wymaga od zgadującego logicznego myślenia, bo nie wszystkie dane liczbowe są w niej przedstawione wprost. Dzięki temu dziecko poznaje w sposób naturalny znaczenie takich zwrotów, jak: tyle samo, o dwa mniej, o dwa więcej itp. W drugiej zagadce dane liczbowe są podane i wystarczy zastosować odpowiednie działanie, by poznać odpowiedź. Ta zagadka może być podpowiedzią, jeśli dziecku nie udało się rozwiązać pierwszej rymowanki.
Na każdej stronie książki znajdują się dwie zagadki. Pierwsza ? trudniejsza ? wymaga od zgadującego logicznego myślenia, bo nie wszystkie dane liczbowe są w niej przedstawione wprost. Dzięki temu dziecko poznaje w sposób naturalny znaczenie takich zwrotów, jak: tyle samo, o dwa mniej, o dwa więcej itp. W drugiej zagadce dane liczbowe są podane i wystarczy zastosować odpowiednie działanie, by poznać odpowiedź. Ta zagadka może być podpowiedzią, jeśli dziecku nie udało się rozwiązać pierwszej rymowanki.