Usługi stały się obecnie dominującym przedmiotem obrotu.Dla firm usługowych stanowią samoistne produkty oferowane na rynku. Ponieważ nabywcy nie mogą obejrzeć usług przed dokonaniem zakupu, ich dostawcy muszą rozpoznać kryteria, jakimi klienci kierują się przy wyborze. Tylko wówczas firma może skutecznie konkurować na rynku. Losy większości firm usługowych w dużej mierze zależą bowiem od prawidłowego marketingu.Dla większości dostawców towarów materialnych usługi są ważnym komponentem produktu, przesądzającym często o jego konkurencyjności. To, w jaki sposób towar jest klientom oferowany, jak są oni traktowani przez personel, czy otrzymują dodatkowe usługi przed- i posprzedażne - często faktycznie decyduje o zakupie.Autorka przedstawiła najważniejsze zagadnienia występujące w procesie planowania i realizowania aktywności marketingowej przez firmy oferujące usługi. Wyjaśniła, w jaki sposób klienci postrzegają jakość świadczonych na ich rzecz usług, jakimi metodami można zidentyfikować ocenę jakości usługi dokonywaną przez klientów oraz jakie warunki musi spełnić dostawca, aby jakość usług satysfakcjonowała nabywcę oraz jak tworzyć skuteczny plan marketingowy.