Zasadnicza zmiana drogą do sukcesu przedsiębiorstwa XXI wieku

Franciszek Krawiec, Elżbieta Gąsiorowska
Zasadnicza zmiana drogą do sukcesu przedsiębiorstwa XXI wieku
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Książka jest poświęcona analizie problematyki zarządzania decyzjami małych przedsiębiorstw dokonujących zakupów na rynku instytucjonalnym (B2B) w sytuacji konkurencyjnej. Znajomość tych zagadnień wywiera wpływ na prawidłowe funkcjonowanie drobnego biznesu, którego udział w gospodarce każdego rozw?ającego się kraju jest niezwykle istotny. Szczególną uwagę autorka skupia na podejmowaniu decyzji w działalności rynkowej podmiotów gospodarczych. W książce wyszczególniono najbardziej istotne czynniki wpływające na podejmowanie decyzji o zakupie na rynku B2B małych przedsiębiorstw i określono ich wpływ na przebieg procesu decyzyjnego. Wyszczególniono też i zbadano, jakimi przesłankami kierują się nabywcy podejmując decyzję o wyborze dostawcy, co umożliwiło stworzenie pełnego obrazu zachowań nabywców na rynku. Pierwsza część opracowania wprowadza w tematykę rynku business to business w kontekście dokonywanych zakupów przez uczestników tego rynku, którymi w każdym przypadku są przedsiębiorstwa. Następnie wskazano na czynniki, które w sposób mniej lub bardziej bezpośredni wpływają na decyzje podejmowane przez małe organizacje w dziedzinie zakupu materiałów, komponentów, urządzeń, surowców i produktów gotowych niezbędnych dla ich prawidłowego funkcjonowania na rynku instytucjonalnym. W dalszej części dokonano przeglądu przebiegu zakupu małego przedsiębiorstwa, ze szczególnym zwróceniem uwagi na stopień złożoności tego procesu i jego przyczyny. Dokonano także charakterystyki preferencji zachowań nabywczych małych przedsiębiorstw na rynku instytucjonalnym, wpływających na wybór dostawcy i współpracę z nim w długim okresie, z jednoczesnym uwzględnieniem granicy w całych wachlarzu czynników preferencyjnych, umożliwiającej ich podział na dwie podstawowe grupy: grupę czynników ekonomicznych, dostarczających wymiernych korzyści finansowych już w krótkim okresie czasu oraz grupę czynników personalnych, wiążących się z poczuciem stabilizacji, pewności i bezpieczeństwa małych organizacji dokonujących zakupów. W ostatnim rozdziale omówiono wyniki badań empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę, skoncentrowanych na działaniach zakupowych małych przedsiębiorstw. Treść książki bardzo ściśle nawiązuje do praktyki gospodarczej, może być zatem wykorzystywana zarówno przez studentów kierunków ekonomicznych, jak również praktyków gospodarczych, w szczególności tych zarządzających małymi organizacjami.
Data wydania: 2007
ISBN: 978-83-7251-719-7, 9788372517197
Wydawnictwo: Centrum Doradztwa i Informacji Difin
Mamy 1 inne wydanie tej książki

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Zasadnicza zmiana drogą do sukcesu przedsiębiorstwa XXI wieku aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Zasadnicza zmiana drogą do sukcesu przedsiębiorstwa XXI wieku. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl