Publikacja dotyczy jednego z najważniejszych dla praktyki i teorii zarządzania problemu, jakim jest wpływ kultury organizacji na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Jeśli przyjrzymy się współczesnym instytucjom gospodarczym i administracyjnym jako systemom dynamicznym, to można stwierdzić, że na efekty ich funkcjonowania wpływa gama czynników. "(...) organizacje są systemami społecznymi, na które składa się osobowość, postawy, uczucia, a przede wszystkim zachowania ich członków. Ale owe zachowania są wyznaczone przez określone wzorce, idee, sposoby myślenia, procedury reagowania itp., które łącznie można nazwać kulturą organizacji. (...) Dokonując syntetycznej oceny książki uważam, że jest to praca idąca dalej w stosunku do innych, nielicznych zresztą, opracowań na ten temat. Wskazano w niej nie tylko na istotę zjawiska kultury organizacji, jej funkcjonowanie i znaczenie dla zarządzania firmami. Autorka zaproponowała własną oryginalną metodykę, kształtowania pożądanej kultury organizacyjnej. Wskazała na te obszary zarządzania przedsiębiorstwami, które są najbardziej czułe na zmiany w kulturze organizacji i jednocześnie, w formie sprzężenia zwrotnego, poprzez odpowiednio ukształtowane zachowania organizacyjne kadr menedżerskich i pracowników, pozwalające na zgodnie ze strategią firmy i zmianami w jej otoczeniu." prof. dr hab. Arkadiusz Potocki