Branding recenzja

Bo marka to coś więcej niż produkt...

TYLKO U NAS
Autor: @autodydaktyczna ·2 minuty
2021-07-29
Skomentuj
3 Polubienia
Kto z nas nie zna marek, takich jak Dolce & Gabbana czy Apple? Pytanie jednak powinnam zadać inne - z czym kojarzą nam się wyróżnione nazwy? Jakie mają dla nas znaczenie i dlaczego akurat je znamy?

Na te właśnie pytania stara się w syntetyczny sposób odpowiedzieć pan Robert Jones - profesor, strateg i wieloletni mistrz brandingu w jednej osobie. Może na co dzień nie zastanawiamy się nad tymi kwestiami zbyt często, aczkolwiek popularność konkretnych firm na rynku nie bierze się znikąd. W tej oto krótkiej książce wydanej przez Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, a tłumaczonej przez panią Annę Łukasiewicz (związaną także ze światem zarządzania i marketingu), czytelnik może znaleźć najważniejsze i podstawowe elementy ze wskazanej dziedziny wiedzy.

Pan Jones podzielił się swoim doświadczeniem tak, by każdy z nas, nawet największy laik, mógł zrozumieć o co chodzi w zbiorze aktywności podejmowanym przez właścicieli przeróżnych marek i jak wpływa na nas ten zmiennokształtny rynek. Przechodząc od przykładowych definicji brandingu, przez jego etymologię i krótki rys historyczny, czytelnik zostaje oprowadzony przez najważniejsze elementy składowe, mieszczące się w zjawisku, aż do krótkiego rozdziału dotyczącego przypuszczalnej przyszłości brandów i całego rynku marek, reklamy czy marketingu internetowego. Autor na bazie licznych przykładów pokazuje świat brandu od wewnątrz, nie zapominając o tym, jak oddziałuje on na zewnątrz - na jednostki, społeczeństwo czy kulturę.

Na uznanie zasługuje czytelność lektury oraz jej kompozycja. Przejścia tematyczne są ze sobą logicznie powiązane, przypominając wnioskowanie dedukcyjne. W końcowej części książki można także znaleźć słowniczek z wybranymi pojęciami, a także krótką bibliografię, co stanowi wyraźny plus publikacji. Jednym z moich zastrzeżeń jest powtarzalność różnych wątków, co może tworzyć wrażenie braku konkretności i powracania do tych samych informacji w kółko. Z jednej strony jest to dobry zabieg (służy przypominaniu najważniejszych elementów), a z drugiej wprowadza ułamek wątpliwości, czy może nie lepiej by było wprowadzić do narracji coś nowego.

Moim zdaniem książka jest odpowiednia dla osób początkujących w brandingu czy dla studentów pierwszego roku takich kierunków studiów, jak: zarządzanie, psychologia biznesu, przedsiębiorczość, marketing, PR, HR, socjologia (i pokrewnych). Jako wprowadzenie - bardzo krótkie i fragmentaryczne - może się spisać bardzo dobrze. Gdy potrzebujemy czegoś więcej - poszukajmy wówczas innych publikacji.

*Książka została otrzymana z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl - za co serdecznie dziękuję :)

Moja ocena:

Data przeczytania: 2021-07-29
× 3 Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Branding
Branding
Robert Jones
7.6/10
Cykl: Krótkie wprowadzenie, tom 29
Seria: Krótkie wprowadzenie

Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji pokazuje, jak działa branding i w jaki spos...

Komentarze
Branding
Branding
Robert Jones
7.6/10
Cykl: Krótkie wprowadzenie, tom 29
Seria: Krótkie wprowadzenie
Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji pokazuje, jak działa branding i w jaki spos...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Zobacz inne recenzje

Faktycznie, jak wskazuje tytuł, jest krótko i na temat. Gdybym chciała zacytować wszystkie trafne spostrzeżenia, to musiałabym przepisać pół tej i tak już krótkiej książeczki. Na około 130 stronach s...

@mysilicielka @mysilicielka

Branding > krótkie wprowadzenieto książka, która w Polsce ukazała się nakładem Wydawnictwa Uniwersytu Łódzkiego, w tłumaczeniu Anny Łaszkiewicz. Publikacja traktuje o szeroko pojętych działaniach pod...

@book.lynn @book.lynn

Pozostałe recenzje @autodydaktyczna

Instynkt językowy
Czy książka z 1994 roku może być nadal aktualna?

Zanim spróbuję odpowiedzieć na zadane w tytule pytanie, pozwólcie, że opowiem nieco więcej o tej prowokującej do myślenia książce. Napisanej w sposób błyskotliwy i niezw...

Recenzja książki Instynkt językowy
Kreatywność
Esencja zjawiska w dobrze skomponowanej pigułce

To już 39. tom z popularnonaukowej serii "Krótkich wprowadzeń" od Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego, pisanych przez szerokie grono naukowców z Oxfordu. Tym razem przeno...

Recenzja książki Kreatywność

Nowe recenzje

Pocałunki w ciemności
Pocałunki w ciemności
@marcinekmirela:

RECENZJA „POCAŁUNKI W CIEMNOŚCI” AUTOR: NELL GRUDZIEŃ WYDAWNICTWO: ALE „Muzyka była ogromną potęgą, a j...

Recenzja książki Pocałunki w ciemności
Zatokowa dewiacja
Nie da się iść przez życie, nie ryzykując
@WioletaSado...:

"Nie da się iść przez życie, nie ryzykując (…)". "Artefakt umysłu" i "Niezabliźniona nić" to tytuły dwóch wcześniejsz...

Recenzja książki Zatokowa dewiacja
Dama w kapeluszu
„Dama w kapeluszu” Anna Stryjewska
@martyna748:

Dzisiaj mam dla Was recenzję książki, po którą postanowiłam sięgnąć z dwóch powodów. Pierwszy z nich jest taki, że uwie...

Recenzja książki Dama w kapeluszu
© 2007 - 2024 nakanapie.pl