Recenzja książki Labirynt odbić

Labirynt odbić, recenzja

@SFsince2018@SFsince2018 · 2019-08-21
Powstały w 1996 roku Labirynt odbić liczy 335 stron i jest podzielony na pięć części. Jego fabuła opiera się na historii Leonida/Strzelca petersburskiego hakera, który zarabia na życie wykradając tajne dane z komputerów prywatnych firm. Świat opisywany przez autora daleko różni się od nam współczesnego. Na skutek nieoczekiwanych splotów wydarzeń naukowcom udaje się stworzyć wirtualny świat, w którym ludzie mogą zarówno bawić się jak i umierać, toczyć wirtualne wojny i pojedynki z bohaterami wszelkich gier, nawiązywać nowe znajomości i uprawiać bezpieczny seks pod warunkiem, że mają dostęp do Internetu. Leonid po kolejnej kradzieży otrzymuje wyjątkowe zlecenie, na pozór proste, w rzeczywistości zaś mogące zniszczyć całą wirtualność i ludzi w niej żyjących. 
W mojej ocenie niewątpliwym atutem książki jest jej fabuła, prowadzona w dobrym tempie, nie brakuje w niej zwrotów akcji oraz anegdot ukazujących życie i kulturę Rosjan. Osobiście uważam, że najsilniejszą jej stroną jest interesujący i dość zwariowany świat wirtualnej rzeczywistości, w który dosłownie wszystko jest możliwe. Szczególnie przypadł mi do gustu opis postaci, jakie użytkownicy sieci tworzyli celem wyróżnienia się w nim. Jednak jak każda książka i ta nie jest wolna od mankamentów. Dla mnie niedopracowanym jest motyw Nieudacznika i wyjaśnienie tego jak znalazł się w sieci. Za to zakończenie jest oryginalne i napawa optymizmem. 
W trakcie czytania książki wielokrotnie spotykałem się z motywami, bądź sytuacjami, które mogłem wcześniej widzieć na ekranie kin czy w TV. Wątek wirtualnego świata został dotychczas poruszony chociażby w takich produkcjach jak Player One czy Matrix. Moim zdaniem scenarzyści i reżyserzy tworząc te produkcje w mniejszym lub większym stopniu czerpali wzorce z Labiryntu odbić. Jednak najlepiej będzie, jeśli sami się przekonacie czy tak w rzeczywistości jest. 


Ocena @SFsince2018:
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
Książka Labirynt odbić
2 wydania
Labirynt odbić
Siergiej Łukjanienko
{}8.3/10
Tom I słynnej dylogii uhonorowanej w 1998 roku prestiżową nagrodą Bolszoj Zilant Głębia - świat wirtualny, alternatywna rzeczywistość, wykreowana w pamięci globalnej sieci. Można w niej pracować, bawi...
Komentarze

Inne recenzje

Nie ma Internetu. Jest wirtualna Głębia. Wejść może każdy, opuścić ją – już nie tak łatwo. A jednak istnieją wyjątki – elita wewnątrz elity – cyber-nurkowie, którzy potrafią wynurzyć się bez pomocy t...

Zabrałam się za tą książkę i wsiąkłam w jej klimat. Jest tu wszystko co lubię - wirtualna rzeczywistość, fabuła gry komputerowej, zdolny bohater i ciekawa intryga. Książka opowiada o Głębii. Głębia t...

Pozostałe recenzje @SFsince2018

Książka Bohater wieków

Bohater Wiekówpowieść fantasy autorstwa amerykańskiego pisarza Brandona Sandersona. Jest to trzeci tom cyklu Ostatnie I...

Książka Ostatnie dni Jacka Sparksa

Dzieło ukazało się w Polsce stosunkowo niedawno, bo w 2018 roku za pośrednictwem wspomnianego Wydawnictwa Vesper i licz...

Nowe recenzje

Książka Kostandin. Grzechy mafii

Gorące lato, wakacje w gronie przyjaciółek, morze alkoholu i przeznaczenie, w postaci zabójczo przystojnego oraz obłędn...

Książka Warstwy

To jest książka, nad którą trzeba się zatrzymać i zadumać. Najlepiej do niej, co pewien czas wracać i odkrywać nowe jej...

Książka Ja, anielica

"Ja, anielica" Katarzyny Bereniki Miszczuk to drugi tom cyklu o Weronice Biankowskiej. Zaliczana jest do gatunku fantas...

nakanapie.pl
{} {} {}
O nas Kontakt Pomoc Polityka prywatności Regulamin
© 2020 nakanapie.pl
Zrobione z {} na Pradze Południe