Wydawnictwo Burda Media Polska jest częścią Burda International, które z kolei reprezentuje niemiecki multimedialny koncern Hubert Burda Media. Burda Media Polska funkcjonuje na polskim rynku już od ponad 30 lat i jego głównym obszarem działania są czasopisma lifestylowe – w tym przede wszystkim media kobiece o tematyce mody i urody oraz magazyny kulinarne i podróżnicze, wydawane w sposób tradycyjny i online na platformach multimedialnych.
Do wydawnictwa Burda International należy 250 marek. Wydawnictwo w formie tradycyjnej publikuje między innymi takie znane magazyny jak ELLE, Traveller, VIVA!, National Geographic i Glamour. Równocześnie wydawca zarządza także portalami Glamour.pl, Elle.pl, Viva.pl, National-geographic.pl, Wizaz.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl, Party.pl, i Polki.pl.
Burda Media Polska to również oficyna wydawnicza, która oferuje publikacje z szerokiego zakresu tematycznego. W portfolio wydawnictwa znajdują się książki obyczajowe – w tym romanse, thrillery i kryminały, a także literatura dla dzieci, książki podróżnicze, poradniki, biografie, reportaże i literatura faktu. Burda Media Polska publikuje dzieła polskich i zagranicznych autorów – w tym krajowe, jak i światowe bestsellery. Przekrój oferty wydawniczej Burda Media Polska jest naprawdę zróżnicowany, przy czym obejmuje również e-booki i audiobooki.