Nowoczesne techniki programowania i projektowania pozwalają pisać złożone aplikacje także osobom nie będącym informatykami. Pasjonatom nauk przyrodniczych przychodzi z pomocą projektowanie obiektowe: dzięki zastosowaniu gotowych obiektów mogą oni symulować komputerowo zjawiska występujące w przyrodzie. Programowanie zorientowane obiektowo wymaga przede wszystkim bardzo dokładnych opisów funkcjonalnych obiektów; szczegóły techniczne, realizatorskie i znajomość ich konstrukcji wewnętrznej nie są tu ważne. Książka C++Builder. Symulacje komputerowe przedstawia kilkanaście programów symulujących rozmaite zjawiska występujące w przyrodzie. Programy te zostały napisane w języku C++ (użyto dialektu C++Builder Borlanda). Zastosowano w nich gotowe klasy, które możesz odnaleźć na dołączonym do książki krążku CD, można je rozbudowywać i wykorzystywać we własnych programach. Osoby zainteresowane tajnikami programowania obiektowego poznają szczegóły konstrukcji obiektów, przyrodnicy mogą pominąć bardziej techniczne fragmenty i skoncentrować się na modelowaniu zjawisk przyrodniczych. Programy opisane w książce dotyczą: Widma światła białego Drgań i fal prostych Fal na wodzie i ich interferencji Interferencji światła Postrzegania głębi i geometrii 3D Fotografii relatywistycznej Algorytmów wzrostu Tworzenia wirtualnych przestrzeni za pomocą techniki śledzenia promieni (ray-tracing) Programowanie obiektowe jest to jedyna technika szybkiego tworzenia aplikacji z wykorzystaniem istniejących, uniwersalnych algorytmów. Jeśli jesteś interesujesz się fizyką czy biologią, książka udowodni Ci, że nie musisz kończyć studiów informatycznych, by modelować komputerowo interesujące Cię zjawiska. Dzięki lekturze tej książki: Przeniesiesz na ekran komputera złożone zjawiska fizyczne i procesy biologiczne Poznasz tajemnice kreowania wirtualnych, trójwywmiarowych przestrzeni Nauczysz się korzystać z programowania obiektowego Będziesz potrafił pisać złożone programy w prosty sposób, korzystając z gotowych obiektów.