J2ME. Praktyczne projekty. Wydanie II

Krzysztof Rychlicki-Kicior
J2ME. Praktyczne projekty. Wydanie II
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Spis treści:Wstęp (7)Rozdział 1. Warsztat dla MIDletów (9) * Instalacja oprogramowania (9) * Tworzenie nowego projektu (10) o Publikowanie MIDletu (11) * Kod MIDletu (12) * Interfejs użytkownika (14) o MID Profile a kompatybilność MIDletu (14) o Polecenia (15) o Podstawowe komponenty graficzne (16) * Przykładowy projekt (19)Rozdział 2. Podstawy aplikacji mobilnych (23) * Przegląd klas wyświetlaczy (23) o Canvas (23) o Alert (26) o List (26) * Projekt - program graficzny (27)Rozdział 3. Zaawansowane rodzaje wyświetlaczy (35) * Obsługa RMS w Javie (35) * Zapis w RMS (37) * Tablice bajtów a odczyt danych (38) * Usuwanie a zbiory (39) * Zaawansowane techniki przeglądania zbiorów (39) * Projekt - program Notatki (40) o Interfejs programu (41) o Pakiet pl.helion.j2mepp.notatki (41) o Wyświetlenie listy notatek (43) o Obsługa poleceń (44) o Przechowywanie danych i nie tylko (45) o Zarządzanie notatkami (49) * Testowanie aplikacji (52)Rozdział 4. Internet w MIDletach (53) * Projekt - czat na komórkę (53) o Sieć - z czym to się je? (54) o Jak zawsze - interfejs (54) o Obsługa aplikacji (56) o Czas na internet! (58) o Obsługa połączenia w aplikacji (61) o Serwer czata (66) o Wysyłanie wiadomości (70) o Obsługa połączeń klienckich (71) * Podsumowanie projektu (76)Rozdział 5. Obsługa XML w J2ME (77) * Projekt - czytnik RSS (77) o J2ME a XML (78) o Wykorzystanie biblioteki kXML w MIDletach (79) o Działanie programu i jego interfejs (79) o Język RSS (82) o Struktura Dane (84) o Obsługa poleceń w MIDlecie (86) o Pobieranie dokumentu RSS (88) o Piękne jak gra na SAXofonie - biblioteka kXML pod lupą (89) o Parser w praktyce (91) * Podsumowanie (97)Rozdział 6. Multimedia w Twoim telefonie (99) * Projekt - odtwarzacz multimedialny (99) o Obsługa multimediów w telefonach (100) o Proces odtwarzania pliku (100) o Źródła plików multimedialnych (101) o Interfejs programu (102) o Odtwarzacz a FileConnection Optional Package (108) o Implementacja przeglądarki systemu plików w projekcie (111) o Obsługa multimediów w odtwarzaczu (115) o Nagrywanie dźwięku (119) o Odtwarzanie nagrania (121) o Obsługa aparatu (122) o Przerywanie odtwarzania i zamykanie odtwarzacza (123) o Wykorzystanie RMS w projekcie (125) o Podsumowanie (129)Rozdział 7. Zagrajmy! (131) * Projekt - gra "platformówka" (131) o Struktura klas (131) o Game API (132) o Mały MIDlet (134) o Płócienna gra (134) o Warstwy i duszki (137) o Główna pętla gry (139) o Wykorzystanie zalet płótna (140) o Duszki w grze (144) o Bohater w akcji (150) o Od bohatera do potworka (154) o Globalna obsługa potworków (158) o Strzelanie (160) o Zarządzanie pociskami (162) o Dane a logika (165) o Grafika w grze (170) * Podsumowanie (171)Rozdział 8. J2ME a Bluetooth (173) * Projekt - usługa szyfrująca (173) o MIDlet (174) o Zasady działania (176) o Znalazłem, wysłałem, odebrałem! (183) o Kod klienta (185) * Podsumowanie (190)Rozdział 9. Mały szpieg - zdalna kamera (191) * Założenia projektowe (192) o Nadawca (192) o Odbiorca (193) o Serwer (194) * Konfigurujemy serwer (194) o Widok - interfejs aplikacji klienckiej (196) o Kontroler - obsługa zdarzeń i sterowanie aplikacją (200) o Timer i zadania (202) o Danie główne - HTTP bez trzymanki (205) * Serwer w akcji (210) o SID - klucz jedyny w swoim rodzaju (213) o Serwer i jego metody (216) * Podsumowanie (217)Rozdział 10. Lokalizator (219) * Wprowadzenie (219) o Funkcjonalność projektu (219) * Interfejs użytkownika (220) o Zaglądamy pod maskę... (229) o Instalacja i konfiguracja bazy danych (234) o Przenosiny na serwer (235) o Menedżer bezpieczeństwa (242) o Obsługa bazy danych w aplikacji serwerowej (244) o Spajanie w całość (247) * Podsumowanie (249)Dodatek A (251) * Projekt - edytor plansz (251) * Podsumowanie (254)Skorowidz (255)Naucz się efektywnie wykorzystywać możliwości oferowane przez J2ME! * Zainstaluj najnowszą wersję środowiska Java ME SDK * Poznaj zasady tworzenia aplikacji mobilnych * Rozwiń swoje umiejętności w oparciu o praktyczne projekty z wykorzystaniem J2MEJ2ME, czyli Java 2 Micro Edition, to uproszczona wersja platformy Java, opracowana przez firmę Sun Microsystems specjalnie dla potrzeb programowania urządzeń przenośnych, takich jak telefony komórkowe czy palmtopy. Umożliwia tworzenie ciekawych i wydajnych aplikacji mobilnych, które bez większych problemów można uruchamiać na sprzęcie o stosunkowo słabych parametrach technicznych. Pozwala to osobom zainteresowanym produkcją gier, programów multimedialnych czy narzędzi sieciowych swobodnie rozwinąć skrzydła w tej dziedzinie."J2ME. Praktyczne projekty. Wydanie II " to przydatny przewodnik po zaawansowanych zagadnieniach, związanych z tworzeniem różnego rodzaju aplikacji mobilnych przy użyciu środowiska Java. Autor pokrótce przedstawia w nim podstawowe informacje na temat projektowania i kodowania programów działających na urządzeniach przenośnych, aby szybko przejść do konkretnych przykładów zastosowania zdobytej wiedzy. Dzięki nim nauczysz się tworzyć gry, aplikacje komunikacyjne, programy multimedialne i narzędzia GPS. Jeśli chcesz szybko opanować J2ME, tej książki nie może zabraknąć na Twojej półce! * Instalacja środowiska programisty J2ME * Podstawowe informacje o platformie i sposobach jej używania * Obsługa zaawansowanych wyświetlaczy * Tworzenie aplikacji sieciowych i komunikacyjnych * Przetwarzanie i wykorzystywanie danych XML * Tworzenie aplikacji multimedialnych i obsługa kamer * Projektowanie i programowanie gier * Tworzenie aplikacji GPSDołącz do elitarnego grona programistów aplikacji mobilnych!
Data wydania: 2011
ISBN: 978-83-246-2835-3, 9788324628353
Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza HELION
Stron: 272

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka J2ME. Praktyczne projekty. Wydanie II aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka J2ME. Praktyczne projekty. Wydanie II. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl