Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie

Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Jerzy Snopek, Krzysztof Groń
Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Tematem książki są współczesne nam obrazy i wydarzenia. Uwagę autorów przyciągnęła przedwyborcza ulotka w skrzynce pocztowej, graffiti na ulicznym murze, wizerunki księżnej Diany i Jana Pawła II na talerzykach, zegarkach i śliniaczkach. Okazji do rozważań dostarczają też ekscesy celebrytów, sceny przemocy i seksu w reklamach, zachowania polityków puszących się podczas konferencji prasowych. Dodajmy do tego reklamy społeczne dotyczące ludzi dotkniętych odmiennością oraz specyficzne witryny internetowe, jak również przemyślane działania na rzecz kształtowania wizerunku miasta i wizerunku przedsiębiorstwa.

Wizualny aspekt komunikowania dostrzegalny jest zwłaszcza we współczesnej sytuacji nadmiaru przekazów medialnych. Skoro przekazy konkurują o naszą uwagę, zawsze łatwiej będzie zobaczyć, a dopiero potem ewentualnie przeczytać. Dobrze o tym wiedzą autorzy reklam, specjaliści public relations i redaktorzy popularnych pism. Wszyscy chcą wywrzeć wpływ na odbiorców, choć kierują się różnymi celami i używają różnych sposobów.

W drugiej części książki znajdujemy rzeczowe spojrzenie na prawo do osobistego wizerunku. Teksty dotyczą zarówno prawa polskiego, jak i niemieckiego oraz rosyjskiego. Daje to możliwość porównań i ma bardzo praktyczne znaczenie: zarówno dla osób prywatnych, którym może się zdarzyć, że zostaną zaskoczone publicznym eksponowaniem swojego wizerunku w niekoniecznie korzystnym kontekście, jak i dla redaktorów i wydawców, którzy powinni liczyć się z koniecznością tłumaczenia się przed sądem ze swoich decyzji.

Dopełnienie omówionej tu tematyki znajdziemy w tomie Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, również pod redakcją naukową Kazimierza Wolego-Zmorzyńskiego, Jerzego Snopka i Krzysztofa Gronia. Poruszono w nim kwestie wykorzystania obrazu w prasie oraz w mediach elektronicznych. Poszczególne artykuły pokazują, że obraz w dziennikarstwie jest przede wszystkim informacją wizualną i pojmowany jest w kategoriach rzeczywistości, odmiennie niż w reklamie i public relations.

W serii Akademickie Warsztaty Dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a także tłumaczenia ważnych zagranicznych publikacji z dziedziny mediów.

Data wydania: 2013-03-08
ISBN: 978-83-7561-209-7, 9788375612097
Wydawnictwo: MT Biznes
Stron: 312
dodana przez: chudini0505

Autor

Kazimierz Wolny-Zmorzyński Kazimierz Wolny-Zmorzyński
Urodzony 7 sierpnia 1957 roku w Polsce
Kazimierz Wolny-Zmorzyński – polski medioznawca i literaturoznawca, profesor związany z Uniwersytetem Jagiellońskim, Uniwersytetem Warszawskim, Uniwersytetem Wrocławskim, Uniwersytetem Śląskim oraz Uniwersytetem Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. O...

Pozostałe książki:

Reportaż - jak go napisać? Ryszard Kapuściński w labiryncie współczesności Dziennikarstwo a literatura w XX i XXI wieku Podręcznik akademicki Fotografia dziennikarska Fotograficzne gatunki dziennikarskie Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język wydanie 2 Internetowe gatunki dziennikarskie Jaka informacja? Rzecz o percepcji fotografii dziennikarskiej Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa? Nowe spojrzenie na fotograficzne gatunki dziennikarskie Prawo, etyka czy rynek? Zmiany w polskich mediach po 1989 roku Regionalne i lokalne środki przekazu Źródła informacji dla dziennikarza
Wszystkie książki Kazimierz Wolny-Zmorzyński

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat