Zasady, ćwiczenia i techniki: podstawowy przewodnik dla artystów, reżyserów, producentów, kierowników produkcji i scenarzystów. Storyboardy (inaczej scenorysy) stanowią podstawę wielu produkcji audiowizualnych i wizualnych - programów telewizyjnych, filmów, reklam, zwiastunów (trailerów), teledysków, gier komputerowych, animacji oraz ogłoszeń drukowanych. Są nieodzownym elementem procesu kreatywnego. Wykorzystuje się je, by przedstawić pomysł, przekazać koncepcję, oszacować budżet lub zaplanować cały proces produkcyjny. Ta książka to podstawowy podręcznik tworzenia storyboardów oraz ich optymalnego wykorzystania, bogato ilustrowany przykładami zarówno ukończonych dzieł, jak i rysunków na poszczególnych etapach pracy, autorstwa studentów i profesjonalistów. Ten wszechstronny przewodnik stworzony z myślą o początkujących storyboardzistach, stanowi jednocześnie nieocenioną pomoc dla wszystkich, którzy mają do czynienia z produkcją medialną. Dowiesz się z niego nie tylko, jak udoskonalić pracę storyboardzisty, lecz również, jak usprawnić cały proces tworzenia storyboardów. * Dzięki zadaniom praktycznym i ćwiczeniom interaktywnym rozwiniesz umiejętność szkicowania, nauczysz się, jak zmieniać style, gdzie szukać inspiracji oraz jak interpretować scenariusz bądź wymagania zleceniodawców. * Poznasz język storyboardów oraz specyfikę i ograniczenia poszczególnych mediów. * Nauczysz się budować sceny, planować ujęcia, zrozumiesz znaczenie kompozycji, kadrowania oraz ciągłości wizualnej. * Dowiesz się, jak przygotować własne miejsce do pracy oraz otrzymasz wskazówki, jak dołączyć do grona profesjonalistów.