Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły

Tomasz Huk
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Książka Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły
Książka Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Niniejsza publikacja wnosi istotny wkład w toczący się dialog na temat wprowadzenia do szkół edukacji medialnej jako przedmiotu. Ukazuje i uświadamia szerokie spektrum zastosowania mediów we wszystkich procesach przebiegających w szkole. Książka analizuje problematykę negatywnego wpływu mediów na dzieci i młodzież, ale również wskazuje możliwości ich pozytywnego zastosowania zarówno w procesie wychowania, jak i w procesie dydaktycznym. Praca adresowana jest do licznego grona odbiorców, którzy pragną, aby media stały się sojusznikiem zmian zachodzących w systemie edukacji. Autor liczy, że przedstawione w monografii rozważania i wnioski przysłużą się zarówno nauczycielom, studentom pedagogiki, pedagogom, jak i pracownikom nauki jako materiał źródłowy oraz inspiracje do dalszych samodzielnych i pogłębionych studiów nad wykorzystaniem mediów w edukacji. Prezentowana praca monograficzna składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów i zakończenia. W pierwszym rozdziale pt. Pedagogiczne aspekty wykorzystania mediów zamieszczono treści dotyczące pedagogiki medialnej w kontekście działalności współczesnego człowieka. Przedstawiono tam informacje o rodzajach mediów oraz ich wpływie na zachowanie człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem gier komputerowych, których podział zestawiono z podziałem gier i zabaw dziecięcych. W drugiej części rozdziału scharakteryzowane zostały kompetencje medialne w odniesieniu do kompetencji kluczowych kształtowanych we współczesnej szkole. Opisano również walory wychowawcze kształtowania omawianych kompetencji. W rozdziale drugim – Cele i zadania edukacji medialnej przedstawione zostały treści edukacji medialnej, które możemy znaleźć w obowiązującej podstawie programowej przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, oraz warunki i sposoby ich realizacji. Rozdział trzeci – Media w procesie dydaktycznym porusza treści, w których podkreślona została wartość edukacji medialnej w szkolnej rzeczywistości. Zwrócono tam uwagę na cele i treści edukacji medialnej w podstawie kształcenia ogólnego. Rozdział czwarty poświęcony został wybranym aspektom wpływu mediów na proces wychowania. Zaprezentowana problematyka skupia się wokół postaw ucznia wobec mediów w kontekście kształtowania pozytywnych postaw oraz w kontekście negatywnego wpływu mediów na zachowanie dzieci i młodzieży. W rozdziale tym przedstawiono również trudne sytuacje wychowawcze będące wynikiem negatywnego oddziaływania mediów. Rozdział piaty dotyczy, jakże często pomijanych, promocji i informacji edukacyjnej w szkole. Problematyka ta nie jest zbyt często charakteryzowana w literaturze pedagogicznej, gdyż wiąże się głównie z procesem organizacyjnym. Przedstawione treści oscylują wokół zagadnień z zakresu public relations szkoły i dotyczą kształtowania wizerunku szkoły, zarządzania informacją, wykorzystania szkolnego monitoringu, który posiada większość szkół w Polsce, kwestii związanych ze szkolną stroną internetową oraz kontaktów przedstawicieli szkoły z mass mediami, które są coraz częstsze.
Data wydania: 2011-11-30
ISBN: 978-83-7587-027-5, 9788375870275
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
Stron: 222
Mamy 1 inne wydanie tej książki

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe


Ogłoszenia

{}
Dodaj ogłoszenie
za darmo!
Używane książki mają duszę. Zamiast kupować w sklepie, zajrzyj na naszą stronę z ogłoszeniami. Książkowe zero-waste? Kupuj używane, sprzedawaj niechciane.

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
{}️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie

@oficynaIMPULS
2011-11-30
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
{} 10 /10
Impuls poleca

Co czytać po książce “Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły”- Tomasz Huk

Książka Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline
Uczniowskie korzyści z funk... Tomasz Huk
{}10/10
Ze wstępu: "Badania nad korzyściami uczniów w kontekście ed...
Książka Pedagogika medialna
Pedagogika medialna Tomasz Huk
{}10/10
Pedagogika medialna to jeden z tzw. palących problemów pedag...
Książka Stracone pokolenia, czyli co robią studenci za Twoje pieniądze
Stracone pokolenia, czyli c... Jan Nowicki
{}6.3/10
Dowiedz się, co robią studenci za Twoje pieniądze Jeśli ...
Książka Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe
Zasady badań pedagogicznych... Teresa Bauman, Tadeusz Pilch
{}9/10
Polecamy Państwu zupełnie nową wersję, znanego już podręczni...
Książka Teoria wychowania w zarysie
Teoria wychowania w zarysie Mieczysław Łobocki
{}7.4/10
Prezentowany podręcznik przedstawia wybrane zagadnienia wspó...

Cytaty z książki

O nie! Książka Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
{} Dodaj cytat
O nas Kontakt Pomoc Polityka prywatności Regulamin
© 2021 nakanapie.pl
Zrobione z {} na Pradze Południe