Inscenizacje szkolne mają swoją tradycję i gorących miłośników. Wnoszą w życie szkolne element odmiany, twórczego klimatu i poczucie przeżywania czegoś wyjątkowego. W prezentowanej publikacji Autorka zamieszcza porady jak wybierać tekst inscenizacji, czym się kierować przydzielając role, jak radzić sobie z muzyką
i strojami, kogo zaprosić na premierę, jaki wpływ na dzieci ma odgrywanie ról.
W książce znajdziemy pięć scenariuszy przedstawień szkolnych, w tym „Śpiącą królewnę” przystosowaną do możliwości pierwszoklasistów – adeptów szklonej sztuki aktorskiej, „Królewnę śnieżkę” – już nieco trudniejszą, dla uczniów klasy trzeciej nierymowany tekst bożonarodzeniowego przedstawienia „Wigilijne tajemnice zwierząt”. Wydanie drugie książki zostało wzbogacone o trzy nowe teksty. „Wizyta bajek” otwiera przed uczniami możliwości związane z prezentacją na scenie bardziej codziennego języka narracji. Teksty „Kłobuk Oczajdusza” i „Legenda o Łynie” wiążą się z regionem warmińsko-mazurskim, co nie ogranicza jednak możliwości wystawiania ich w dowolnym miejscu w kraju.
i strojami, kogo zaprosić na premierę, jaki wpływ na dzieci ma odgrywanie ról.
W książce znajdziemy pięć scenariuszy przedstawień szkolnych, w tym „Śpiącą królewnę” przystosowaną do możliwości pierwszoklasistów – adeptów szklonej sztuki aktorskiej, „Królewnę śnieżkę” – już nieco trudniejszą, dla uczniów klasy trzeciej nierymowany tekst bożonarodzeniowego przedstawienia „Wigilijne tajemnice zwierząt”. Wydanie drugie książki zostało wzbogacone o trzy nowe teksty. „Wizyta bajek” otwiera przed uczniami możliwości związane z prezentacją na scenie bardziej codziennego języka narracji. Teksty „Kłobuk Oczajdusza” i „Legenda o Łynie” wiążą się z regionem warmińsko-mazurskim, co nie ogranicza jednak możliwości wystawiania ich w dowolnym miejscu w kraju.