Model polityka popularnego w państwach anglosaskich

Paweł Rogaliński
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Model polityka popularnego w państwach anglosaskich
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

W jaki sposób niektórym politykom udaje się utrzymać dużą popularność nawet po kilku latach rządzenia lub sprawowania urzędu? Często wygrywają wybory tuż po zakończeniu pierwszej, drugiej lub kolejnej kadencji. Wydają się także wiarygodni i charyzmatyczni. Czy to z powodu ich ciężkiej pracy lub wrodzonych cech? Czy raczej sztaby wyborcze narzucają wizerunkowy cel, do którego powinni dążyć kandydaci? Może zatem istnieje wzorzec, lista cech, którymi miałby się charakteryzować polityk sprawnie zarządzający wrażeniem i utrzymujący popularność na wysokim poziomie.

Autor książki analizuje poszczególne elementy wizerunku i komunikacji politycznej oraz w formie pogłębionego opisu i licznych wizualizacji buduje model polityka popularnego. To pozycja zarówno dla uczestników sceny politycznej, jak i dla wszystkich, którzy chcą się jej krytycznie przyglądać i dokonywać świadomych wyborów.

Bardzo wysoko oceniam oryginalność tej monografii oraz jej wkład w naukę. Przeprowadzone badania znakomicie uzupełniają lukę w literaturze przedmiotu, a ponadto stanowią kompendium wiedzy, która może zostać wykorzystana w sposób praktyczny przez aktorów politycznych, doradców, spin doktorów.
Z recenzji prof. dr hab. Agnieszki Kasińskiej-Metryki

Na uwagę zasługują nowatorski charakter wyboru problematyki badawczej, innowacyjne ujęcie omawianego zagadnienia, imponujący materiał źródłowy stanowiący jej podstawę teoretyczną i faktograficzną, jak również poprawność całego wywodu i przystępny styl narracji.
Z recenzji dra hab. Szymona Ossowskiego, prof. UAM

Wydanie 1 - Wydanie Uniwersytetu Jagiellońskiego

WSTĘP 9

ROZDZIAŁ PIERWSZY: Zarządzanie wrażeniem w komunikowaniu politycznym polityka popularnego 31

1.1 Komunikowanie polityczne w szerszej strukturze pojęciowej 34
1.2 Marketing polityczny w państwach anglosaskich 44
1.3 Teoretyczne aspekty modelu polityka popularnego w państwach anglosaskich 50
1.4 Zarządzanie wrażeniem i pojęcia pokrewne 54
1.5 Podsumowanie 63

ROZDZIAŁ DRUGI: Efekt pierwszego wrażenia 65

2.1 Podstawowe informacje o polityku 67
2.2 Budowa ciała 83
2.3 Twarz 86
2.4 Ubiór i kolorystyka 98
2.5 Podsumowanie 104

ROZDZIAŁ TRZECI: Pozawerbalne aspekty komunikacyjne w wystąpieniach publicznych 109

3.1 Gestykulacja 111
3.2 Atrybuty głosu, akcent i dialekt 117
3.3 Widownia i przestrzeń komunikacji 131
3.4 Pozawerbalne niuanse publicznej aktywności polityka 141
3.5 Podsumowanie 159

ROZDZIAŁ CZWARTY: Rola języka w budowaniu więzi emocjonalnej z wyborcami 163

4.1 Właściwy dobór słów 165
4.2 Metody budowania zdań i przemów politycznych 173
4.3 Tandeta perswazyjna w programowaniu neurolingwistycznym 176
4.4 Metody wykorzystania pamięci i potęgi umysłu 181
4.5 Podsumowanie 188

ROZDZIAŁ PIĄTY: Techniki oddziaływania na wyborców 191

5.1 Psychologia wywierania wpływu 195
5.2 Techniki ofensywne 203
5.3 Techniki defensywne 210
5.4 Techniki wzmacniające i utrwalające efekty zarządzania wrażeniem 218
5.5 Podsumowanie 225

ROZDZIAŁ SZÓSTY: Nowoczesne formy kontaktu z wyborcami 229

6.1 Praktyczne aspekty zarządzania komunikacją polityczną i kryzysową 231
6.2 Portale społecznościowe 240
6.3 Blogi i dziennikarstwo obywatelskie 248
6.4 Nowa rola partnerów polityków 252
6.5 Podsumowanie 259

ROZDZIAŁ SIÓDMY: Refleksje końcowe i wizualizacje modelu popularnego polityka anglosaskiego 265

7.1 Model popularnego polityka anglosaskiego a rzeczywistość 266
7.2 Refleksje krytyczne nad analizą modelu popularnego polityka anglosaskiego 271
7.3 Wizualizacje modelu polityka popularnego w państwach anglosaskich 275
7.4 Proponowane kierunki dalszych badań 286
7.5 Podsumowanie 291

Zakończenie 297

Wykaz tabel 309
Wykaz rysunków 311
Bibliografia 313
Summary 337
ANEKS. Plansze barwne 337
Wykaz źródeł plansz 404
Data wydania: 2023-04-14
ISBN: 978-83-233-5161-0, 9788323351610
Wydawnictwo: WUJ - Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego
Kategoria: Polityka
Stron: 416
dodana przez: Vernau
Mamy 1 inne wydanie tej książki

Autor

Paweł Rogaliński Paweł Rogaliński - dziennikarz mediów krajowych i polonijnych. Rzecznik prasowy. Politolog. Nauczyciel. Ekspert ds. edukacji. Menadżer. A przede wszystkim baczny obserwator tego, co się wokół niego dzieje. W swoich powieściach zestawia przekazy o...

Pozostałe książki:

Model polityka popularnego w państwach anglosaskich Świat bez majtek British Accents: Cockney, RP, Estuary English Jak politycy nami manipulują? cz. 1: Zakazane techniki Jak politycy nami manipulują? cz. 2: Przemowy w praktyce Świat, polityka i my
Wszystkie książki Paweł Rogaliński

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Model polityka popularnego w państwach anglosaskich nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@rogalinski
@rogalinski
2023-05-17
10 /10

Cytaty z książki

O nie! Książka Model polityka popularnego w państwach anglosaskich. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl