Nauczyciel j臋zyk贸w obcych i jego niepe艂nosprawni uczniowie

El偶bieta Zawadzka-Bartnik
Nauczyciel j臋zyk贸w obcych i jego niepe艂nosprawni uczniowie
Popraw t臋 ksi膮偶k臋 | Dodaj inne wydanie

Opis

Niniejsze opracowanie ma na celu przybli偶enie wa偶nej, lecz niedostatecznie uwzgl臋dnianej lub wr臋cz pomijanej w kszta艂ceniu przysz艂ych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli o trudno艣ciach oraz mo偶liwo艣ciach uczni贸w o innych prawid艂owo艣ciach rozwojowych, o ich problemach psychologicznych i spo艂ecznych, b艂臋dne przekonania i postawy dotycz膮ce roli integracji spo艂ecznej, brak odpowiedniego przygotowania metodycznego powoduj膮 liczne nieporozumienia w kontaktach z nimi i ograniczaj膮 efektywno艣膰 oddzia艂ywa艅 dydaktycznych, terapeutycznych i wychowawczych.
Analizie zagadnie艅 teoretycznych i wynikaj膮cych z niej wnioskom s膮 po艣wi臋cone trzy rozdzia艂y opracowania. W rozdziale pierwszym zosta艂y om贸wione zagadnienie niepe艂nosprawno艣ci w aspekcie spo艂ecznym oraz postrzeganie os贸b niepe艂nosprawnych i postawy spo艂ecze艅stwa wobec nich. Rozdzia艂 drugi jest po艣wi臋cony problemom edukacyjnym. Analizie zosta艂y poddane wiedza i postawy nauczycieli i r贸wie艣nik贸w wobec uczni贸w niepe艂nosprawnych oraz zosta艂 om贸wiony stan obecny i tendencje w kszta艂ceniu specjalnym (tj. kszta艂ceniu uczni贸w potrzebuj膮cych specjalnej pomocy) w Polsce i w Europie. W rozdziale trzecim s膮 przedstawione zalety, trudno艣ci i warunki efektywnej realizacji idei integracji oraz sugestie dotycz膮ce kszta艂cenia nauczycieli.
Kolejny rozdzia艂 jest pr贸b膮 przybli偶enia nauczycielom j臋zyk贸w obcych i kandydatom do tego zawodu problem贸w uczni贸w niepe艂nosprawnych (z ro偶nymi deficytami i zaburzeniami) w zale偶no艣ci od rodzaju niepe艂nosprawno艣ci.

Analizie poddane zosta艂y te niepe艂nosprawno艣ci, z kt贸rymi najcz臋艣ciej si臋 mo偶e spotka膰 nauczyciel w szko艂ach masowych. W ka偶dym z siedmiu podrozdzia艂贸w zosta艂y nakre艣lone zarys niepe艂nosprawno艣ci oraz przyczyny, objawy i charakterystyczne zachowanie uczni贸w, skutki niepe艂nosprawno艣ci i trudno艣ci psychologiczne, dydaktyczne i spo艂eczne, a tak偶e s膮 sformu艂owane wskazania dydaktyczne w odniesieniu do nauczania j臋zyk贸w obcych.
Niepe艂nosprawno艣膰, deficyty rozwojowe, zaburzenia i trudno艣ci maj膮 jednak bardzo indywidualny charakter, ro偶ny zakres i g艂臋boko艣膰, mog膮 dotyczy膰 ro偶nych aspekt贸w, mog膮 by膰 sprz臋偶one, dlatego ich opis zosta艂 ograniczony do najcz臋艣ciej wyst臋puj膮cych problem贸w.
Data wydania: 2010-03-12
ISBN: 978-83-7587-289-7, 9788375872897
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
Stron: 276

Gdzie kupi膰

Ksi臋garnie internetowe
Sprawdzam dost臋pno艣膰...
Og艂oszenia
{}
Dodaj og艂oszenie
2 osoby szukaj膮 tej ksi膮偶ki
{}

Moja Biblioteczka

Ju偶 przeczytana? Jak j膮 oceniasz?

Recenzje

Co艣 mi si臋 wydaje, 偶e ksi膮偶ka Nauczyciel j臋zyk贸w obcych i jego niepe艂nosprawni uczniowie a偶 si臋 prosi o Twoj膮 recenzj臋. Chyba jej nie odm贸wisz?
{}锔 Napisz pierwsz膮 recenzje

Moja opinia o ksi膮偶ce

Cytaty z ksi膮偶ki

O nie! Ksi膮偶ka Nauczyciel j臋zyk贸w obcych i jego niepe艂nosprawni uczniowie. czuje si臋 pomini臋ta, bo nikt nie doda艂 jeszcze do niej cytatu. Mo偶e jej pomo偶esz i dodasz jaki艣?
{} Dodaj cytat
  • O nas
  • Kontakt
  • Pomoc
  • Polityka prywatno艣ci
  • Regulamin
  • © 2021 nakanapie.pl
    Zrobione z {} na Pradze Po艂udnie