Networked Graphics: Building Networked Games and Virtual Environments

A. Steed, Manuel Fradinho Oliveira
Networked Graphics: Building Networked Games and Virtual Environments
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Networked Graphics equips programmers and designers with a thorough grounding in the techniques used to create truly network-enabled computer graphics and games. Written for graphics/game/VE developers and students, it assumes no prior knowledge of networking.

The text offers a broad view of what types of different architectural patterns can be found in current systems, and readers will learn the tradeoffs in achieving system requirements on the Internet. It explains the foundations of networked graphics, then explores real systems in depth, and finally considers standards and extensions.

Numerous case studies and examples with working code are featured throughout the text, covering groundbreaking academic research and military simulation systems, as well as industry-leading game designs.
Data wydania: 2009-12-04
ISBN: 978-0-12-374423-4, 9780123744234
Język: angielski
Wydawnictwo: Morgan Kaufmann
Stron: 536

Autor

Anthony Steed Anthony Steed Anthony Steed is a Professor at University College London. His research interests are in collaborative virtual environments, immersive virtual reality, interaction, and human animation. He has over 110 refereed conference and journal papers to date....

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Networked Graphics: Building Networked Games and Virtual Environments? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Networked Graphics: Building Networked Games and Virtual Environments. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat