Odpowiedzialność i zysk

Anna Teler
Odpowiedzialność i zysk
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Zarządzanie mediami staje w obliczu konieczności zmian. Przedstawiciele różnych środowisk, w ramach zarządzania i nie tylko, stawiają pytania: rozwój czy wzrost? odpowiedzialność czy zysk? generowanie wartości ekonomicznej czy realizacja społecznych potrzeb? Zwraca uwagę sposób konstrukcji tych pytań, zbudowanych na zasadzie przeciwstawności i dychotomii poznawczej. A przecież można by je skonstruować inaczej: jak działać na rzecz wzrostu i rozwoju? jak być odpowiedzialnym i generować zyski? jak dostarczać wartość ekonomiczną i realizować społeczne potrzeby? Paradygmat ciągłego wzrostu, maksymalizacja zysków, partykularne interesy to znane imperatywy „starego” świata – współczesne zarządzanie mediami domaga się czegoś innego. Być może sensowną propozycją jest orientacja na wartości, skoro mają one konotacje tak etyczne, jak i ekonomiczne? Niniejsza książka i zawarte w niej wyniki przeprowadzonej analizy treści artykułów z „Harvard Business Review” z lat 2011–2020 dowodzą, że przestrzeń wartości jest tą, która ma szansę połączyć perspektywę etyczną i ekonomiczną w zarządzaniu mediami. Jeśli człowiek jest miarą wszechrzeczy – jak twierdził Protagoras z Abdery i do czego odnosi się norma personalistyczna – to być może wartości są miarą człowieka i zabezpieczeniem jego przyszłości?

Wydanie 1 - Wyd. Universitas
Wprowadzenie

Rozdział I. Zarządzanie mediami: między ekonomią a etyką

1.1. Specyfika i wyzwania wobec zarządzania mediami

1.2. Wyzwania wobec zarządzających mediami
1.3. Między ekonomią a etyką

Rozdział II. W poszukiwaniu wartości – w ekonomii i w etyce

2.1. Założenia definicyjne i wskazanie zakresu znaczeniowego
2.2. Przyjęte założenia dotyczące wartości
2.3. Wartości w rozumieniu etycznym i wartości w rozumieniu ekonomicznym
2.4. Wartości w zarządzaniu
2.5. Wartości w zarządzaniu mediami
2.6. Poszukiwanie wartości

Rozdział III. Poszukiwanie wartości w „Harvard Business Review”. Analiza treści z lat 2011–2020

3.1. Charakterystyka „Harvard Business Review” (HBR)

3.2. Metodologia badań: obecność, preferencje, tendencje i konteksty wartości

3.3. Sformułowanie celu badawczego i hipotez badawczych

3.3.1. Opracowanie klucza kategoryzacyjnego
3.3.2. Wybór metody badawczej oraz wskazanie zakresu czasowego

3.4. Proces badawczy: analiza treści „Harvard Business Review” z lat 2011–2020

3.5. Wyniki przeprowadzonych badań

3.5.1. Wyniki pierwszego etapu analizy treści – etap wprowadzający
3.5.2. Wyniki drugiego etapu analizy treści – etap właściwy
3.5.3. Wyniki trzeciego etapu analizy treści – etap dodatkowy

Rozdział IV. Zarządzanie mediami zorientowane na wartości. Synergia połączenia paradygmatów ekonomicznego i etycznego w zarządzaniu mediami

4.1. Wyniki badań w świetle wybranych koncepcji, inicjatyw i tendencji

4.2. Wybrane koncepcje

4.2.1. Tyrania wartości i ślepota na wartości – Nicolai Hartmann
4.2.2. Model wartości – Gordon Allport
4.2.3. Piramida wartości – Eric Almquist, John Senior, Nicolas Bloch
4.2.4. Zarządzanie przez wartości – Ken Blanchard, Michael O’Connor
4.2.5. Tworzenie wartości wspólnej – Michael E. Porter

4.3. Wybrane inicjatywy

4.3.1. Katalog wartości – Tadeusz Oleksyn
4.3.2. Open Eyes Economy – Jerzy Hausner, Mateusz Zmyślony
4.3.3. Wystawa Światowa: Dubaj Expo 2020

4.4. Wybrane tendencje

4.4.1. Czynniki ESG jako raportowanie niefinansowe
4.4.2. Innowacje społeczne w biznesie
4.4.3. Nurt humanistyczny w zarządzaniu (mediami i kulturą)

4.5. Podsumowanie dyskusji nad wynikami

4.6. Zarządzanie mediami zorientowane na wartości

4.6.1. Wartości w zarządzaniu mediami – synteza
4.6.2. Wartości jako pomost – syntetyczny charakter wartości
4.6.3. Wartości w centrum – centralna pozycja wartości
4.6.4. Wartości w transferze – transfer wartości
4.6.5. Wspólnota wartości – wartości wspólne
4.6.6. Orientacja na wartości w zarządzaniu mediami

Rozdział V. W kierunku paradygmatu wartości

Zakończenie
Bibliografia
Spis ilustracji
Spis tabel
Indeks nazwisk

Data wydania: 2023-12-28
ISBN: 978-83-242-4042-5, 9788324240425
Wydawnictwo: Universitas
Stron: 196

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Odpowiedzialność i zysk aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Odpowiedzialność i zysk. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat