Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją

Mateusz Grzesiak
4.5 /10
Ocena 4.5 na 10 możliwych
Na podstawie 4 ocen kanapowiczów
Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
4.5 /10
Ocena 4.5 na 10 możliwych
Na podstawie 4 ocen kanapowiczów

Opis

Myślisz, że działasz racjonalnie? Wydaje Ci się, że na chłodno podejmujesz decyzje? Jesteś pewien, że merytorycznie podchodzisz do wszystkiego, co robisz, i jesteś wolny od podszeptów własnych emocji oraz sugestii innych? Zła wiadomość jest taka, że racjonalność to mit. Przeważnie działamy pod wpływem chwilowych impulsów, jesteśmy podatni na manipulację i każdego dnia popełniamy mnóstwo błędów poznawczych. W dodatku jesteśmy tego zupełnie nieświadomi. Z jaką skutecznością przekonujesz innych? Czy wiesz, jak etycznie wpłynąć na dziecko, by z chęcią odrobiło pracę domową, czy straszysz je „szlabanem”? Jak Ci idzie przekonywanie innych do swoich pomysłów? A siebie do podjęcia określonych działań? Dobra wiadomość jest taka, że perswazji i odporności na nią można się nauczyć. Koniec z wywieraniem negatywnego wpływu na Twoje decyzje. Koniec z nieświadomym poddawaniem się manipulacji! To, że trzymasz w ręku tę książkę, oznacza, że już wykonałeś pierwszy krok. Kolejnym będzie poznanie zasad rządzących perswazją, popartych konkretnymi przykładami. Ta książka to zestaw narzędzi gotowych do użycia we wszelkiego rodzaju dyskusjach: prywatnych, zawodowych, medialnych, społecznych oraz politycznych. Tak wyposażony będziesz miał przewagę w każdej sytuacji. Dr Mateusz Grzesiak – psycholog, wykładowca akademicki. Ukończył studia magisterskie z prawa oraz psychologii, jest doktorem nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Szkoli międzynarodowo od ponad 16 lat w 7 językach, głównie na rynkach europejskich i amerykańskich. Pomaga ludziom i organizacjom osiągnąć zaplanowane cele poprzez dostarczanie narzędzi komunikacyjnych w czterech obszarach biznesu i życia osobistego: sprzedaży i marketingu, samorealizacji i relacji, kultury i wartości, przywództwa i zarządzania. Jego zainteresowania naukowe dotyczą szeroko rozumianego brandingu w mediach społecznościowych. Napisał 16 książek, jest autorem licznych artykułów publikowanych międzynarodowo. Stale odwiedza programy telewizyjne i radiowe w Polsce i za granicą. Pracuje m.in. z zarządami firm, średnią i wyższą kadrą menedżerską, przedsiębiorcami, gwiazdami estrady, sportowcami oraz dziesiątkami tysięcy osób z całego świata. Na profilach społecznościowych obserwuje go ponad 600 tysięcy fanów . Wdraża projekty, konsultuje, prowadzi warsztaty i szkolenia, wydaje produkty cyfrowe na wielu rynkach, wykłada na uczelniach wyższych, jest prezesem spółki. Był wielokrotnie nagradzany, m.in. za wybitne osiągnięcia w zarządzaniu, napisanie najpopularniejszej książki psychologicznej roku, promowanie idei optymizmu.
Data wydania: 2018-09-19
ISBN: 978-83-283-4816-5, 9788328348165
Wydawnictwo: Onepress
Stron: 232

Autor

Mateusz Grzesiak Mateusz Grzesiak
Urodzony 3 kwietnia 1980 roku w Polsce (Białystok)
Mateusz Grzesiak – polski psycholog, doktor nauk ekonomicznych, wykładowca akademicki, certyfikowany coach. Autor książek z zakresu zarządzania, marketingu, psychologii sukcesu, zmiany i relacji, inteligencji emocjonalnej. Autor Mixed Mental Arts – ...

Pozostałe książki:

Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją AlphaMale Pewność siebie. Jak być asertywnym, pokonać lęk i sięgnąc po swoje AlphaFemale Fast Languages. Szybka nauka języków obcych Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę osobistą TyMyśl. Inaczej zrobią to za Ciebie... AlphaHuman Ego-rcyzmy. Poznaj, czym jest i jak działa ego Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością Psychologia relacji czyli jak budować świadome związki z partnerem, dziećmi i rodzicami TyMyśl. Inaczej zrobią to za Ciebie... Wydanie II 100 happy days, czyli jak się robi szczęście w 100 dni Marka osobista w kształtowaniu kariery zawodowej kadry menedżerskiej Psychologia Sprzedaży droga do sprawczości niezależności i pieniędzy Psychologia Zmiany - najskuteczniejsze narzędzia pracy z ludzkimi emocjami, zachowaniami i myśleniem Psychologia hejtu, czyli jak radzić sobie z krytyką w życiu osobistym i zawodowym Success and Change Ty myśl Inaczej zrobią to za Ciebie Wyjątkowy nauczyciel. Szkolenia XXII wieku
Wszystkie książki Mateusz Grzesiak

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

MA
@Martak180
2019-01-02
8 /10
Chcę przeczytać

Codziennie wywieramy wpływ na innych, a skutki tego są różne. Przez brak umiejętności komunikacyjnych ludzie tracą wiele możliwości, dają sobą manipulować, robią coś wbrew sobie, ulegają złudzeniom, popełniają te same błędy. Jest na to sposób – nauczyć się technik perswazji, a pomoże w tym Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją Mateusza Grzesiaka. Ja swój egzemplarz zdobyłam na portalu Czytam Pierwszy.
Autor wpierw wyjaśnia podstawowe pojęcia: perswazja, technika perswazji, błąd poznawczy, a potem przechodzi do omówienia technik. Każda technika jest zaprezentowana na nieparzystej stronie, a na parzystej znajduje się miejsce na notatki. Omówienie techniki składa się z czterech elementów: nazwa techniki po polsku lub po łacinie, „Teoria”, „Praktyka”, „Przykład”. Podręcznik można czytać wyrywkowo, wybierając sobie jedną z technik i ją ćwicząc. Trzeba go studiować i na bieżąco ćwiczyć, uczyć się technik.
Wiele technik każdy z nas zna, np.: analogia, uzasadnienie, lubienie, przyznanie się do błędu, racjonalizacja zakupów, efekt wyświadczonej przysługi, odwołanie się do autorytetu rozmówcy. Marketingowcy chętnie posługują się technikami: społeczny dowód słuszności, argumentum ad novum, efekt posiadania. Politycy w programach telewizyjnych używają techniki potok słów, media zaś często „gdybają”, posługując się argumentum ad petitio proncipii. Rodzice wobec swych dzieci używają techniki argumentum ad baculum...

| link |
JU
@Justyna_6
2019-06-28
3 /10
Przeczytane

Interesuję się psychologią i bardzo lubię książki o tematyce manipulacji i perswazji. Sporo spodziewałam się po tej pozycji, ale niestety w przypadku książki pana Grzesiaka rozczarowanie przyszło po przeczytaniu zaledwie kilku stron, bo dostałam do ręki produkt bardzo nudny, mało jasny i schematyczny.
Nie wiem czy jest cokolwiek co mi się w tej książce podobało, po prostu ją zmęczyłam i nie wyciągnęłam z niej nic pożytecznego i ciekawego dla siebie, do tego porządnie się wynudziłam. Zastanawiam się jaki jest sens wydawania takich książek praktycznie dla nikogo, bądź dla bardzo wąskiej grupy ludzi, a to, że pół książki to puste strony to po prostu kpina z czytelnika. Dodatkowo w wielu miejscach kompletnie nie rozumiałam co autor ma na myśli:
„Jeżeli nie można udowodnić prawdziwości tezy przeciwnej, to znaczy, że prezentowana przez nas jest prawdziwa mimo braku na to dowodu”,
„Tendencja do przypisywania bardziej szczegółowym warunkom prawdopodobieństwa większego niż warunkom bardziej ogólnym”.

Książka jest ładnie wydana i zachęca do kupienia, ale niestety treść jest rozczarowująca. Polecam tylko osobom zajmującym się profesjonalnie sprzedażą, bo kilka technik tam opisanych może się okazać się przydatne w ich pracy. Innym pozostaje Robert Cialdini.

Za możliwość przeczytana dziękuję portalowi czytampierwszy.pl

| link |
@WolneLitery
2018-12-06
3 /10

Zdecydowanie ta książka jest bardzo dobrym narzędziem dla osób pracujących w marketingu lub takich, które muszą się reklamować i sprzedawać swoje usługi. Może nas również nauczyć, jak wpływają na nas media czy reklamy. W książce tej mamy aż 102 sposoby na perswazję. Każdy z nich opisany jest na jednej stronie. mamy tutaj jego krótki opis, czyli teorię, praktykę oraz przykłady. Książka zdecydowanie jest do nauki i do wracania do niej regularnie. Nie jest to pozycja do przeczytania na raz i do odłożenia na półkę. Przykłady i sposoby są napisane łatwym i bardzo przystępnym językiem. Powiem Wam szczerze, że mi ona pozwoliła jakoś tam uszeregować swoją wiedzę, a sama nie wiem czy nauczyłam się z niej dużo nowego.
Minus za pustą liczbę stron! W książce mamy jedną stronę na przykład i jedną stronę na... nasze notatki. Ja osobiście, po książkach nie piszę wcale i powiem szczerze, że sama nie wiem co miałabym notować sobie w tej książce.
Sama uważam to za marnotrawstwo, szczególnie teraz, gdy tak dużo mówi się o recyklingu i szacunku dla dóbr naturalnych. W takim razie po co marnować aż tyle stron i oczywiście jeszcze za nie płacić? Cena książki to 39,90 i mimo tego, że jest naprawdę ładnie wydana, to uważam, że w tym przypadku to trochę sporo.

| link |
@zn741337
@zn741337
2024-06-06
4 /10
Przeczytane

Cytaty z książki

O nie! Książka Podręcznik perswazji. Najskuteczniejsze metody przekonywania innych i świadomej ochrony przed manipulacją. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl