Książka pt. "Psychologia negocjacji: między nauką a praktyką zarządzania" jest skierowana do szerokiego grona odbiorców i ma na celu ukazanie oraz upowszechnienie osiągnięć psychologii w obszarze negocjacji. Często wiedza z zakresu negocjacji, zwłaszcza ta zawarta w poradnikach, nie jest poparta ustaleniami naukowymi, a zdroworozsądkowymi mitami dotyczącymi negocjacji bądź wynika z indywidulanego doświadczenia autorów tych opracowań. W przygotowywanym opracowaniu, w sposób przystępny, ale oparty na naukowych ustaleniach badawczych zostaną ukazane różne psychologiczne aspekty prowadzenia negocjacji.
Celem jest wskazanie głównych obszarów badawczych oraz powstałych w ich ramach kluczowych ustaleń z zakresu psychologii negocjacji, równocześnie podkreślając zyski, jakie wynikają z aliansu teorii z praktyką zarządzania. Autorka koncentruje się na głównym problemie badawczym: w jaki sposób ustalenia z obszaru psychologii przyczyniają się do doskonalenia negocjacji wykorzystywanych w praktyce i nauce o zarządzaniu i jakości?
Za mocną stronę uważam strukturę książki, ujęte w niej zagadnienia oraz kolejność ich omawiania. Spis treści zapowiada się bardzo obiecująco, zachęca czytelnika do lektury. Generalnie ujmuje on zasadnicze, z punktu widzenia psychologii, zagadnienia związane z procesem negocjowania, które powinny znaleźć się w takim opracowaniu. (…) Książka napisana jest ładnym językiem, co zachęca do lektury. Ze względu na duże zainteresowanie zagadnieniami negocjacji, książka z pewnością znajdzie czytelników.
Prof. dr hab. Mariola Łaguna, Instytut Psychologii, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Praca stanowi ciekawy autorski wybór zagadnień związanych z negocjacjami w kontekście organizacyjnym. Wywód prowadzony przez autorkę jest interesujący poznawczo i inspirujący dla czytelnika oraz przywodzi na myśl prace Miki czy Aronsona.
dr hab. Dagmara Lewicka prof. Akademii Górniczo-Hutniczej, Wydział Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie