Strategia public relations

Sandra Oliver
Strategia public relations
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

W książce opisano miejsce i rolę public relations w zarządzaniu firmą. Łącząc różne modele i teorie zarządzania, autorka omówiła tworzenie skutecznych strategii PR w kontekście m.in. zarządzania strategicznego firmą, działania kierownictwa firmy, zarządzania zasobami ludzkimi, działalności marketingowej firmy, wpływu globalizacji na działania PR oraz ich skuteczność. \"Globalny rozwój przemysłu i handlu nie tylko wzmógł zainteresowanie public relations, lecz także doprowadził do sprecyzowania pozycji PR oraz jego zależności od innych istotnych obszarów działania organizacji.\" Książka jest swoistą refleksją nad trwającą od lat dyskusją o naturze public relations i jego roli w strategii zarządzania firmy. Efektywne zarządzanie relacjami między przedsiębiorstwem a otoczeniem ma dla niego strategiczne znaczenie. W rozdziale pierwszym autorka wyjaśnia czym jest strategia PR, w drugim zaś omawia miejsce public relations w ujęciu strategicznym. Sandra Oliver wizerunkowi i tożsamości poświęca część trzecią i omawia strategiczne, z punktu widzenia PR, zarządzanie zasobami ludzkimi. Dwa ostatnie rozdziały to strategia PR w kontekście marketingu (narzędzia, techniki, kontrola) oraz strategia PR w kontekście multimedialnym (komunikacja masowa, media a społeczeństwo, e-commerce). Jest tu wszystko co dziś powinniśmy wiedzieć o public relations, o wdrażaniu jego w nowoczesnym przedsiębiorstwie. Definiowanie pojęć u Sandry Oliver jest ściśle związane z praktyką zarządzania, dlatego książka okaże się bardzo przydatna dla menedżerów. Elementem dodatkowo wzbogacającym publikację są case study kończące każdy rozdział. Centrais de Aporio aos Transportas (ilustrujący tezy zawarte w rozdziale pierwszym), Suncrop-Metway Fontance Company (obrazująca działanie agencji PR wobec kampanii inwestycyjnej), Kraft Jacobs Suchard (dbałość o wizerunek i sponsoring jako droga do osiągnięcia wysokich wyników firmy), Railtrack (strategia komunikacyjna w okresie zmian jako jeden z kluczowych elementów strategii korporacyjnej), The Body Shop (otwarta i etyczna strategia PR jako sposób na wyjście z kryzysu wizerunku i reputacji) oraz Gestener (wpływ kampanii PR w telewizji i Internecie na wizerunek firmy). Jest to publikacja kierowana do doświadczonych praktyków i specjalistów public relations. Książka jest bardzo przejrzyście skonstruowana, zawiera liczne modele i ryciny pozwalające zobrazować opisane tezy jak i połączyć język teorii z działaniami praktyki. Książka porusza nowe problemy, a te zdefiniowane dawno temu, opisuje w obliczu zmieniającego się otoczenia, na nowo. Fakt, że publikacja powstawała we współpracy z IPRA, a redaktorką wydania jest profesor Anne Gregory, świadczy o profesjonalnym podejściu do omawianych zagadnień. \"Autorka stara się przedstawić zarządzanie public relations na poziomie strategicznym. W książce założono, że podstawowe funkcjonalne i operacyjne mechanizmy strategii są znane, połączono w niej teorię i praktykę.\" Public relations wciąż jest na etapie rozwoju i wciąż pojawiają się wątpliwości co do jego granic z zakresu. Autorka przedstawia zarządzanie public relations na poziomie strategicznym. Kierowana do tych, którzy pragną przestudiować strategiczne teorie i modele w zarządzaniu komunikacją firmy, ale również do tych, którzy, zapoznani z taktykami profesji (media relations, event PR) mają wątpliwości co do ogólnego kształtu strategii. Jasna, nowoczesna i profesjonalna - z pewnością nie było dotąd na polskim rynku publikacji, która tak dogłębnie analizowałaby public relations w kontekście strategii zarządzania Źródło: PRoto.pl, autor: Maria Matusiewicz Spis treści Przedmowa Wstęp Podziękowania 1.Więcej niż PR: strategia public relations w kontekście zarządzania Od zadania do strategii Czym jest strategia? Trójkąt zależności Odbiorcy Kluczowe grupy otoczenia Komunikacja zintegrowana Semantyka Praktyka public relations Informacja zwrotna Teorie public relations Kontrola sił i public relations Public relations i kultura organizacyjna Badania Podsumowanie Studium przypadku: Centrais de Apoio aos Transportes (CAT), Brazylia 2. Miejsce public relations w organizacji Procesy poprzedzające działanie (proaktywne) Modele strategicznego zarządzania public relations Zarządzanie zwyczajne i nadzwyczajne System identyfikacji wizualnej Benchmarking Pracownicy graniczni Planowanie z wyprzedzeniem Kapitał materialny i niematerialny Alianse strategiczne Kwestie etyczne Oświadczenie meksykańskie Od negatywu do pozytywu Podsumowanie Studium przypadku: Suncorp-Metway Finance Company, Australia 3.Wizerunek w społeczeństwie sław: strategia public relations jako komunikacja zintegrowana Wizerunek Tożsamość Reputacja Podsumowanie Studium przypadku: Kraft Jacobs Suchard, Rumunia 4. Pracownicy jako ambasadorzy firmy: strategia public relations w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi Pracownicy i komunikacja obustronna Komunikacja wewnętrzna Współpraca z elastyczną firmą Komunikacja i przywództwo Praktyka operacyjna public relations Podsumowanie Studium przypadku: Railtrack, Wielka Brytania 5. Poza schematem klient nasz pan: strategia public relations w kontekście marketingu Umiejętności i wiedza Zbieranie informacji Spory wokół nazwy Wartość dodana w public relations Przewaga konkurencyjna Zbieżności Rynek instytucjonalny Ocena Efektywność Narzędzia i techniki Kryteria oceny wyników Różnice w wynikach Marketing kontra produkcja Podsumowanie Studium przypadku: The Body Shop Canada 6. Czas, talent i kreatywność: strategia public relations w kontekście multimedialnym Komunikacja masowa Media/Społeczeństwo Media w wymiarze kulturowym/Media w wymiarze materialistycznym Retoryka kontra rzeczywistość Komunikacja z mediami Nowe technologie Myśl globalnie, działaj lokalnie Przyszłość E-handel i teoria public relations Klasyfikacja działań konsultantów w zakresie komunikacji korporacyjnej Komunikacja korporacyjna -- model akademicki E-handel Komunikacja zintegrowana Public relations Podsumowanie Studium przypadku: Gestetner, Wielka Brytania Bibliografia
Data wydania: 2005
ISBN: 978-83-208-1577-1, 9788320815771
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Autor

Pozostałe książki:

Strategia public relations
Wszystkie książki Sandra Oliver

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Strategia public relations? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Strategia public relations. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl