VIRAL

Piotr Bucki
VIRAL
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Co łączy miejskie legendy o czarnej wołdze, wirusowe memy i opowieści, które przekazujemy sobie z ust do ust? Wszystkie skutecznie niosą informację z siłą rażenia epidemii. Wszystkie też łączy pewien algorytm, który przebadano, zweryfikowano i który warto stosować tworząc zarówno treści marketingowe w mediach społecznościowych, jak i kreując kampanie społeczne.

„Viral” to pierwsza na polskim rynku książka ukazująca zjawisko błyskawicznego rozprzestrzeniania się angażujących treści i motywy kierujące ludźmi, by przekazywać je dalej. Autor rozbija na czynniki pierwsze wirusowość treści, posługując się badaniami m.in. Dana i Chipa Heatha, Johana Bergera oraz nową dziedziną zwaną kartografią kulturową. Z lektury dowiesz się jak tworzyć treści, które poniosą idee, produkty i rozwiązania, zdecydowanie dalej.
Interesujące, praktyczne i niezbędne źródło wiedzy dla marketingowców – w szczególności zajmujących się content marketingiem – specjalistów social media, pracowników kreatywnych, copywriterów, blogerów.


  • Wstęp
    • Historia pani Daugherty

  • 1. Nie chodzi o format treści. Chodzi o to, co treść robi z odbiorcą
    • 1.1. Altruizm, narcyzm i pass along value
    • 1.2. Waluta społeczna
    • 1.3. Storytelling
    • 1.4. Ukryte i całkiem jawne motywacje
    • 1.5. Kartografia kulturowa
    • 1.5.1. Funkcja tożsamościowo-twórcza treści
    • 1.5.2. Funkcja plemienno-twórcza
    • 1.5.3. Funkcja regulacji afektu
    • 1.5.4. Funkcja edukacyjna
    • 1.5.5. Funkcja inspiracyjno-motywacyjna
    • 1.6. Nie jesteś sam, czyli zbiorowa antycypacja
    • 1.6.1. Jestem częścią grupy, ale jestem wyjątkowy
    • 1.7. Pora podsumować

  • 2. Czy to jest interesujące?!

  • 3. Jak rzep! Przylepne historie, o których trudno zapomnieć
    • 3.1. Wirusowe (i przylepne) historie Bergera
    • 3.2. Legendy miejskie
    • 3.3. O czym musisz pamiętać

  • 4. Wirus i komórka
    • 4.1. Mem: zdanie
    • 4.2. Mem: historia
    • 4.3. Mem: wyzwanie (eksperyment)
    • 4.4. Mem: styl życia
    • 4.5. Mem: idea

  • 5. Przepis na wirus
    • 5.1. Tastemaker, człowiek, który ma otaku!
    • 5.2. Partycypacja, czyli frajda ze współuczestnictwa
    • 5.3. Jajko niespodzianka, czyli tego się nie spodziewałem

  • 6. Cała masa przykładów
    • 6.1. Treści emotogenne przykłady
    • 6.2. Kartografia kulturowa przykłady
    • 6.2.1. Cała prawda (o mnie/świecie)
    • 6.2.2. To o mnie
    • 6.2.3. To o nas
    • 6.2.4. Rozbawiło mnie
    • 6.2.5. Rozwaliło mnie, czyli mindblow
    • 6.2.6. WTF?
    • 6.2.7. Wiem, o co chodzi
    • 6.2.8. Wiara w ludzkość oddzyskana
    • 6.2.9. Ale jestem stary/a
    • 6.2.10. To jest tak bardzo o mnie
    • 6.2.11. To moje życie
    • 6.2.12. To moja historia
    • 6.2.13. Uczę się czegoś nowego/dowiedziałem się czegoś nowego
    • 6.2.14. Zróbmy to razem
    • 6.2.15. Totalnie to rozumiem
    • 6.2.16. A to ciekawe
    • 6.2.17. A jednak
    • 6.2.18. Zobacz, co potrafię
    • 6.3. Legendy miejskie przykłady
    • 6.4. Tastemakerzy przykłady
    • 6.5. Partycypacja przykłady
    • 6.6. Zaskoczenie przykłady
    • 6.7. Humble brag przykłady

  • Zakończenie
  • Bibliografia
  • Przypisy

Data wydania: 2019-02-15
ISBN: 978-83-01-20463-1, 9788301204631
Wydawnictwo: PWN - Naukowe PWN
Seria: Marketing PWN
Kategoria: Reklama. Promocja
Stron: 134
dodana przez: Vernau

Autor

Piotr Bucki Piotr Bucki Piotr Bucki to polski coach, manager, strateg, szkoleniowiec, wykładowca i nauczyciel akademicki. Jest autorem popularnych książek z zakresu psychologii i zarządzania oraz fiszek wspomagających rozwijanie kompetencji komunikacyjnych. Piotr Bucki je...

Pozostałe książki:

Psychologia moje hobby 10 prostych sposobów radzenia sobie ze stresem Złap równowagę. Jak mądrze żyć z zaburzeniem afektywnym dwubiegunowym? Lider(ka) z krwi i kości. Świadome przywództwo Pięć cennych minut dla związku Porozmawiajmy o komunikacji. Mów, pisz, prezentuj skutecznie Prezentacje. Po prostu! Sapiens na zakupach Szczęście to nie przypadek VIRAL
Wszystkie książki Piotr Bucki

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę VIRAL? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka VIRAL. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat