Artur Patak wybrał podporządkowaną chronologii, rzetelną relację. Oparł ją na benedyktyńskiej kwerendzie prasowej (polsko i angielskojęzycznej), na ogromnej ilości źródeł, które odnalazł w archiwach teatralnych, bibliotekach, zbiorach prywatnych w Polsce i zagranicą. Do wielu z nich dotarł jako pierwszy. Ich szczegółowy wykaz znajdzie czytelnik w obszernej bibliografii zamieszczonej w książce. Efektem tej pracy jest także szczegółowa filmografia i zestawienie ról teatralnych aktora. Od strony źródłowej praca została wykonana więc bez zarzutu. Jest solidnym, wiarygodnym, obudowanym niezwykle precyzyjnymi i wyczerpującymi przepisami przedstawieniem faktów-w wiekszości ustalonych po raz pierwszy, z którego z pełnym zaufaniem może skorzystać każdy, kto zechce zajmować się Sheybalem-człowiekiem i Sheybalem-aktorem.
--------------------- Opis ze strony wydawnictwa:
Biografia polskiego aktora i reżysera, który rozpoczynał karierę w kraju, a od połowy lat pięćdziesiątych kontynuował ją na emigracji, w Wielkiej Brytanii. Jako Vladek Sheybal zyskał międzynarodową aktorską sławę, występując w wielu krajach na Zachodzie w kinie, telewizji i teatrze. Był m.in. szalonym muzykiem w „Kanale” (1956) Wajdy, aroganckim przeciwnikiem Jamesa Bonda w „Pozdrowieniach z Moskwy” (1963) i szwarccharakterem w „Szogunie” (1980). Praca została oparta na gruntownej kwerendzie źródłowej, w kraju i zagranicą. Niewątpliwym walorem książki, poza żywą narracją, jest edytorska staranność i bogactwo materiału ilustracyjnego. W aneksie przetłumaczone z języka angielskiego opowiadanie Sheybala pt. „Brodate słowo”, traktujące o jego związku z Ireną Eichlerówną, przyczynach wyjazdu z kraju i pierwszych doświadczeniach na obczyźnie.
--------------------- Opis ze strony wydawnictwa:
Biografia polskiego aktora i reżysera, który rozpoczynał karierę w kraju, a od połowy lat pięćdziesiątych kontynuował ją na emigracji, w Wielkiej Brytanii. Jako Vladek Sheybal zyskał międzynarodową aktorską sławę, występując w wielu krajach na Zachodzie w kinie, telewizji i teatrze. Był m.in. szalonym muzykiem w „Kanale” (1956) Wajdy, aroganckim przeciwnikiem Jamesa Bonda w „Pozdrowieniach z Moskwy” (1963) i szwarccharakterem w „Szogunie” (1980). Praca została oparta na gruntownej kwerendzie źródłowej, w kraju i zagranicą. Niewątpliwym walorem książki, poza żywą narracją, jest edytorska staranność i bogactwo materiału ilustracyjnego. W aneksie przetłumaczone z języka angielskiego opowiadanie Sheybala pt. „Brodate słowo”, traktujące o jego związku z Ireną Eichlerówną, przyczynach wyjazdu z kraju i pierwszych doświadczeniach na obczyźnie.