Otrzymują Państwo tom 7 Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Jagiellońskiego "Zarządzanie w kulturze". Tradycyjnie już jest to możliwe dzięki stałej współpracy Redakcji z Wydziałem Kultury Urzędu Miasta Krakowa, który jest cierpliwym sponsorem wydawnictwa, co z jednej strony wynika z rozumienia misji Wydziału i UMK z drugiej zaś z faktu, że - jak to przy mecenacie i sponsoringu bywa - darczyńca jest partnerem, którego hojność przynosi mu niejakie korzyści. I jest to chyba układ zdrowych relacji: samorząd współpracujący z instytucją naukową, między innymi dla pożytku promocyjnego twórców, animatorów oraz instytucji kultury, a także miasta, w którym działają. Ale nie cele promocyjne - choćby najszlachetniej rozumiane - są dla nas najważniejsze. Najistotniejsza jest refleksja ogólna: sedno kultury, sens kultury, jej funkcjonowanie, tworzenie, upowszechnianie. Kwestie te znajdują zaś proste i oczywiste przełożenie na reguły zarządzania: tworzenie misji, zasad polityki kulturalnej, dyplomacji kulturalnej (co ostatnio jest modne w Ameryce, lecz w istocie stare jak świat cywilizowany), działania pragmatyczne instytucji kultury etc.