Branding recenzja

Branding, czyli "krótkie" opowiadanie o marce

TYLKO U NAS
Autor: @Vista ·1 minuta
2021-07-03
Skomentuj
1 Polubienie
Ostatnio w książkach, które są dostępne w Klubie Recenzenta zauważyłam bardzo ciekawą pozycje, mianowicie jest to krótkie wprowadzenie do tytułowego zagadnienia marketingowego, jakim jest „Branding”. Jako studentka specjalizacji Handel i Marketing nie mogłam się powstrzymać, aby nie zamówić książki Roberta Jones’a, który jako praktykant i konsultant w tym temacie jest według mnie bardzo wiarygodną osobą.

Tematyka poruszana w tym krótkim wywodzie jest dość powszechna, lecz nie dla każdego oczywista. Z zagadnieniem marki i brandingu każdy z nas spotyka się na co dzień i często nie zwraca na to uwagi. Ten sam fakt został przytoczony we wprowadzeniu. Obcowanie z markami, ich wpływ na życie człowieka oraz budowa „wizerunku” i „tożsamości” nie jest tylko tematem wykładów uniwersyteckich, ale ma realne oddziaływanie na nastrój, wygląd czy nawet filozofię ludzi.

„Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie.”

Dlaczego Coca-Cola jest tak potężną? Dlaczego akurat do IKEI chodzimy na zakupy? Co sprawia, że produkty firmy Apple są tak popularne? Fenomen tych marek został budowany latami. Jak przedstawia autor sama nazwa, logo czy symbol samo w sobie nie ma znaczenia. Ważne są emocje i wartości, jakie firma chcę przekazać i w jaki sposób to robi. Bardzo odpowiada mi chronologiczny sposób przedstawienia koncepcji, wizji i poczynań czołowych firm, dzięki czemu czytelnik może nakreślić sobie jak dana marka się kształtowała i co nią kierowało.

Oprócz faktycznych odnośników do realnych firm, które zajmują czołowe miejsca w swoich branżach, to co bardzo spodobało mi się w owej książce to przytoczenie różnych koncepcji i punktów widzenia osób na co dzień zajmujących się w praktyce tym problemem.

Książkę polecam każdemu zainteresowanemu problematyką marki, a także każdemu kto chce się dowiedzieć paru ciekawostek na temat popularnych, a czasem nawet i ulubionych marek. Sama niestety żałuję, że książka nie porusza kilku zagadnień, które są związane z brandingiem oraz marką. Jednak uważam, że jest to dobrze skonstruowany materiał dla ludzi, którzy tą tematyką nie zajmują się na co dzień lub dla tych, którzy dopiero zaczynają obcować z tą problematyką.

Książka została otrzymana z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.

Moja ocena:

Data przeczytania: 2021-07-03
× 1 Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Branding
Branding
Robert Jones
7.6/10
Cykl: Krótkie wprowadzenie, tom 29
Seria: Krótkie wprowadzenie

Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji pokazuje, jak działa branding i w jaki spos...

Komentarze
Branding
Branding
Robert Jones
7.6/10
Cykl: Krótkie wprowadzenie, tom 29
Seria: Krótkie wprowadzenie
Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji pokazuje, jak działa branding i w jaki spos...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Zobacz inne recenzje

Faktycznie, jak wskazuje tytuł, jest krótko i na temat. Gdybym chciała zacytować wszystkie trafne spostrzeżenia, to musiałabym przepisać pół tej i tak już krótkiej książeczki. Na około 130 stronach s...

@mysilicielka @mysilicielka

Branding > krótkie wprowadzenieto książka, która w Polsce ukazała się nakładem Wydawnictwa Uniwersytu Łódzkiego, w tłumaczeniu Anny Łaszkiewicz. Publikacja traktuje o szeroko pojętych działaniach pod...

@book.lynn @book.lynn

Pozostałe recenzje @Vista

The Diary of a CEO
The Diary of a CEO - przewodnik do sukcesu

Jako aktualna studentka kierunku Marketing, wcześniej kończąca kierunek Zarządzanie, miałam przyjemność zanurzyć się w fascynującym świecie refleksji zawartym w książce ...

Recenzja książki The Diary of a CEO
Fizyka równa śmierci
"Fizyka równa śmierci" - intrygujący koncept, ale niedopracowane wykonanie

Książka "Fizyka równa śmierci" autorstwa Jana Woźniaka wprowadza czytelnika w fascynujący świat zdolności, intryg oraz rodzinnej walki o władzę nad rodami "F"izyków oraz...

Recenzja książki Fizyka równa śmierci

Nowe recenzje

Marionetka
Marionetka.
@Malwi:

"Marionetka" Sylwi Bies to niezwykle absorbująca powieść kryminalna. Autorka mistrzowsko konstruuje napięcie, ukazując ...

Recenzja książki Marionetka
Desire
Czy jeden błąd może zmienić wszystko?
@kd.mybooknow:

✨ Recenzja To już trzeci tom serii, a ja pokochałam ten urokliwy pensjonat i rodzeństwo, które więcej dzieliło niż łącz...

Recenzja książki Desire
Liturgia krwi
Czy liturgia krwi to najlepszy napój?
@Allbooksism...:

Rozpoczynając czytać "Liturgię krwi " nie wiedziałam że będzie to tak bardzo krwisty thriller. Z tego powodu jestem bar...

Recenzja książki Liturgia krwi
© 2007 - 2024 nakanapie.pl