Kryzysowe public relations recenzja

Firma w kryzysie wizerunkowym, czyli "Kryzysowe Public Relations"

Autor: @aniampm ·2 minuty
2011-08-27
Skomentuj
Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!
Każdą firmę, niezależnie od wielkości, sposobu zarządzania czy branży, w jakiej się rozwija, może pewnego dnia dotknąć tzw. kryzys. Może to być kryzys mały, duży, mający znaczny wpływ na funkcjonowanie spółki, bądź tylko w niewielkim stopniu (ale zawsze!).

Tak, jak bardzo zróżnicowane są firmy, tak różne mogą być kryzysy oraz czynniki je wywołujące – zewnętrzne, wewnętrzne, bezpośrednie, pośrednie itd.
O tym, że taki kryzys może zawitać do firmy wie każdy dobry specjalista od wizerunku. Nie każdy jednak wie, jak sprawić, by taka sytuacja wywołała jak najmniej szkód, a nawet... by mogła stać się "wizerunkowym zwycięstwem" firmy.

Autorka publikacji w bardzo przystępny sposób – bo oparty na konkretnych przykładach – opisuje jak radzić sobie z kryzysami w różnych branżach. Podaje przykłady sytuacji, które wydarzyły się naprawdę, w niedalekiej przeszłości w konkretnych polskich instytucjach i firmach. Opisuje szczegółowo, z punktu widzenia doświadczonego specjalisty PR, którym niewątpliwie jest, sytuacje oraz sposoby, w jakie firmy sobie z nimi poradziły (bądź nie poradziły). Podraza nie boi się wytknąć błędów tam, gdzie zostały popełnione, ale też chwali tych, którzy potrafili poradzić sobie z trudną sytuacją. Jej subiektywne, bądź co bądź, opinie są jednak okraszone dawką konkretnej wiedzy z zakresu PR-u, dzięki temu czytelnik ma wrażenie, że to nie recenzja różnych sposobów radzenia sobie z kryzysem, ale poważne, naukowe opracowanie, które może przydać się w jego firmie.
"Kryzysowe Public Relations" to bowiem niezbędna pozycja dla wszystkich, którzy zajmują się wizerunkiem firmy – nie tylko PR Managerów, ale też prezesów firm, członków zarządu, czy nawet osób zajmujących się szeroko rozumianym HR-em.

Czytelnik dowie się z tej publikacji m.in. tego, jak można sobie poradzić (wizerunkowo) z robakami w czekoladkach oraz co źle zrobił Uniwersytet Gdański podczas afery związanej z rekrutacją na kierunek Prawo.

Jedyne, czego zabrakło mi z tej pozycji to brak przykładów z najbardziej "kryzysogennej" obecnie sfery działalności firm – Social Media. To miejsce, w którym aktywnych jest coraz więcej spółek, a ich aktywność przynosi bardzo pozytywne rezultaty (zazwyczaj). Jednak to także miejsce, w którym bardzo łatwo o kryzys, który może zakończyć się dla firmy bardzo źle (głośny przykład sprzed kilku miesięcy – Facebook i Adisucks). O tym, jak radzić sobie z gorącymi sytuacjami na Facebooku, blipie czy innym serwisie społecznościowym, nie ma w publikacji Podrazy ani słowa. Książka wydana została w 2009 roku, kiedy media społecznościowe w Polsce raczkowały. Pozostaje więc czekać na kolejną, kompleksową publikację pani Podrazy – być może tym razem z obszaru SM.

Moja ocena:

Data przeczytania: 2011-02-07
Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Kryzysowe public relations
Kryzysowe public relations
Urszula Podraza
10/10

Jak przedstawić kryzys, aby opis i relacje w mediach sprzyjały jego rozwiązaniu? Jak zarządzić kryzysem? Autorka prezentuje sytuacje kryzysowe, które dotknęły spółki giełdowe, instytucje publiczne, sa...

Komentarze
Kryzysowe public relations
Kryzysowe public relations
Urszula Podraza
10/10
Jak przedstawić kryzys, aby opis i relacje w mediach sprzyjały jego rozwiązaniu? Jak zarządzić kryzysem? Autorka prezentuje sytuacje kryzysowe, które dotknęły spółki giełdowe, instytucje publiczne, sa...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Pozostałe recenzje @aniampm

Bestia
Piękna i Bestia w Nowym Jorku

Laptopy, myspace i czaty internetowe. Metro, limuzyny, XXI-wieczna pogoń za sławą i sukcesem zawodowym. To realia w których rozgrywa się współczesna wersja znanej baśni "...

Recenzja książki Bestia
Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka
Cialdini nie do końca aktualny.

Roberta Caldiniego i jego publikacji na temat wywierania wpływu na innych nikomu nie trzeba przedstawiać. Znany jest głównie z tego, że w przystępny sposób opisuje podsta...

Recenzja książki Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Nowe recenzje

Tylko dobre wiadomości
Z optymizmem patrzeć w przyszłość
@Moncia_Pocz...:

Już dość dawno nie sięgałam po książki Agnieszki Krawczyk, choć kiedyś czytywałam je systematycznie. Postanowiłam nadro...

Recenzja książki Tylko dobre wiadomości
Pomiędzy wiarą a przekleństwem
Jestem oczarowana
@stos_ksiazek:

Ależ wyciągnęłam się w tę książkę. Po prostu przepadałam! Nie spodziewałam się, że „Pomiędzy wiarą a przekleństwem” Joa...

Recenzja książki Pomiędzy wiarą a przekleństwem
Wegetarianka
Od wegetarianizmu do choroby psychicznej
@sweet_emily...:

Miałam się zachwycić, a pozostał niesmak, rozdrażnienie i ścisk w żołądku. Podjęcie decyzji, aby zostać wegetarianką w...

Recenzja książki Wegetarianka