Branding recenzja

O Brandingu słów kilka

TYLKO U NAS
Autor: @Aleksandra_99 ·2 minuty
2022-02-04
Skomentuj
6 Polubień
Robert Jones w książce Branding pokazuje zmiany i rozwój pojęcia jak również sposoby budowania marki, pisze również o znaczeniu i możliwości rozwoju w dzisiejszym świecie.

„Branding zaczął się od ognia, a samo słowo pochodzi ze słownika Wikingów – brandr – i oznacza „palić”.

Krótkie wprowadzenie to trafne określenie serii, w której skład wchodzi recenzowana przeze mnie książka. Mamy tu sto czterdzieści stron wyjaśnień, definicji i opinii. Podział na rozdziały i graficzna strona książki są wykonane na wysokim poziomie. Sama treść idealnie pokrywa się z nazewnictwem użytym, jako tytuły rozdziałów.

„Marka jest czymś więcej niż tylko nazwą produktu. Na całym świecie produkty komercyjne wpisuje się w większe idee, poprawiając w ten sposób odczucie konsumentów wobec produktów i skłaniając klientów do większych zakupów. Każdy element brandingu ma spowodować, że w coś uwierzysz”.

Samo pojęcie branding jest mniej znane, jednak jak tylko ktoś usłyszy definicje, to mniej więcej wie o co chodzi. Jak możemy dowiedzieć się z opisu książki „sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi”. Choć sobie tego nie uświadamiamy, sami, każdego dnia mamy wpływ na rozwój tego pojęcia, a także na rozpowszechnianie treści. Tak naprawdę sami jesteśmy osobami, które w każdej minucie życia, tworzą większą społeczność rozpowszechniającą coś. Loga na produktach, to, co kupujemy i używamy. Tworzymy reklamę produktów nie myśląc o tym.

„Rzeczywiście, marka jest w pewnym sensie czymś więcej niż produktem. Czasami może to być szczególna aura wokół danego dobra, etos z nim związany czy pochodzenie, które wpływa na nasze postrzeganie”.

Studiując, spotkałam się z dość szeroko pojętym nazewnictwem i przyznaję, że książka w świetny sposób, w skrócie przedstawia najważniejsze aspekty brandingu. Dla osoby, która chce się dowiedzieć podstawowych rzeczy o tym pojęciu będzie, idealną pozycją. Osobie obeznanej, może nieco przypomnieć lub poszerzyć wiedzę o kilka ciekawostek. Podsumowując, jeśli ktoś chce o tym poczytać to jest to dobra lektura. Jednak osoba, która weźmie tą książkę, po prostu może się niezbyt zainteresować pojęciem. Może nie jest to najciekawsza lektura i nie wywoła efektu „wow”, bo właściwie nie takie jej zdanie i literaturą piękną nie jest. To raczej literatura fachowa, więc polecam tym, którzy tę wiedzę zgłębiają,

Na pewno jest to książka dobra dla osób, które wiążą z poznaniem tego pojęcia pewne zamiary. Rozumienie i wykorzystanie wiedzy z tej krótkiej lektury, może znacząco wpłynąć na markę, którą chcemy wypromować. Jeśli tylko z uwagą przeczytamy książkę, rozjaśni ona nam działanie brandingu, a także jego znacznie. Pokaże nam dobre i złe strony, a także różne drogi, które można obrać.
„Marki, które się nie zmieniają, giną, a zatem firmy muszą próbować aktualizować pomysły na ich temat w ludzkich umysłach”.

Moja ocena:

Data przeczytania: 2022-02-03
× 6 Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Branding
Branding
Robert Jones
7.6/10
Cykl: Krótkie wprowadzenie, tom 29
Seria: Krótkie wprowadzenie

Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji pokazuje, jak działa branding i w jaki spos...

Komentarze
Branding
Branding
Robert Jones
7.6/10
Cykl: Krótkie wprowadzenie, tom 29
Seria: Krótkie wprowadzenie
Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która sprawia, że największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji pokazuje, jak działa branding i w jaki spos...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Zobacz inne recenzje

Faktycznie, jak wskazuje tytuł, jest krótko i na temat. Gdybym chciała zacytować wszystkie trafne spostrzeżenia, to musiałabym przepisać pół tej i tak już krótkiej książeczki. Na około 130 stronach s...

@mysilicielka @mysilicielka

Branding > krótkie wprowadzenieto książka, która w Polsce ukazała się nakładem Wydawnictwa Uniwersytu Łódzkiego, w tłumaczeniu Anny Łaszkiewicz. Publikacja traktuje o szeroko pojętych działaniach pod...

@book.lynn @book.lynn

Pozostałe recenzje @Aleksandra_99

Van Dewar
Fantastyka na poziomie

„Nie wyruszam, by umrzeć. Pragnę żyć, lecz nie mogę zrezygnować z mojego marzenia”. Kolejna książka, która mi pokazuje, że nie trzeba daleko szukać, aby znaleźć dobrą k...

Recenzja książki Van Dewar
Ekonomia. Krótka historia
Ekonomia dla każdego!

Jako osoba, która już prawie ma tytuł licencjata z kierunku związanego z ekonomią, jestem trochę zdziwiona, że uczymy się regułek, które łatwo zapomnieć i wielu innych r...

Recenzja książki Ekonomia. Krótka historia

Nowe recenzje

Za nadobne
Za nadobne
@WystukaneRe...:

W polskiej literaturze mamy mnóstwo nazwisk do wymienienia, których warto wypatrywać w księgarniach. Zarówno kryminały,...

Recenzja książki Za nadobne
Wahadełko w magii
Wahadełko prawdę ci powie...
@Mirka:

@Obrazek „Wahadełko jest narzędziem, które wymaga szacunku, pielęgnacji i połączenia.” Dziś, widząc kogoś posługując...

Recenzja książki Wahadełko w magii
Obywatel Stuhr
Książka promocją filmu?
@almos:

Niedawno zmarły Jerzy Stuhr pisał i wydawał sporo książek, ale są one różnej jakości. Ta pozycja, napisana razem z syne...

Recenzja książki Obywatel Stuhr