Paulina Kowalczyk
Zostań fanem autorki:
× 1

Paulina Kowalczyk

Autorka, 36 lat
Urodzona 6 lipca 1987 roku w Polsce (Krasnystaw)
Piszę, czytam, robię w książkach i kulturze. Dostarczam treści. Widzę, opisuję i dziwię się światu.

Tworzę teksty na różne okazje, bawię się w copywriting, pokątnie uprawiam naukę. Redaguję, korektoruję, poprawiam, ulepszam, czasem mówię o poprawności językowej, prostym języku i szkolę z komunikacji marketingowej.

Pisałam już o malarstwie biblijnym, drewnianych domach, rytualnych mordach, sztuce, muzyce, życiu, prywatnych niepowodzeniach, książkach, projektowaniu graficznym, turystyce, przyrodzie, marketingu, humanistyce, zdrowym żywieniu, kotach, modzie, związkach i seksie.

Jak brzmiałoby to, gdybym chciała opowiedzieć o sobie nieco poważniej?

Paulina Kowalczyk (1987), doktor nauk humanistycznych w dziedzinie nauki o sztuce, historyk sztuki, plastyk, autorka tekstów naukowych i popularnonaukowych, redaktorka. Działaczka na rzecz wielokulturowego dziedzictwa Lubelszczyzny, członek zarządu Stowarzyszenia Panorama Kultur. Współpracowała z licznymi instytucjami nauki i kultury m.in.: Johns Hopkins University (Baltimore), Biblioteka Narodowa/Polona, Muzeum Historii Polski, Żydowski Instytut Historyczny im. Emanuela Ringelbluma, Ośrodek „Brama Grodzka – Teatr NN” w Lublinie, Wydawnictwo Naukowe Episteme. Zawodowo obecnie związana z firmami „Synergia” (doradztwo w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejsc) oraz „BlueFox” (doradztwo biznesowe).

I to ja napisałam tę książkę: https://nakanapie.pl/ksiazka/biblia-w-malarstwie-polskim

Książki

Biblia w malarstwie polskim
Biblia w malarstwie polskim
Paulina Kowalczyk

Album "Biblia w malarstwie polskim" prezentuje część zasobu dzieł sztuki malarskiej zachowanych na ziemiach we współczesnych granicach Polski: obrazów, malarstwa książkowego i witraży dostępnych w mu...

Cytaty

Dziś, wobec nadmiaru wizualnych komunikatów wysyłanych przez otoczenie, język, którym przemawia sztuka dawna, przestał być czytelny. Wytwory sztuki pozostają zawsze w ścisłym związku z epoką, w której powstają, stąd wyrwane z realiów czasów, w których zostały stworzone, mogą generować problemy w ich prawidłowym odczytaniu i zrozumieniu. Zastosowany przez artystę kod kulturowy poza epoką nie jest już tak czytelny, choć tematy podejmowane przez sztukę sakralną pozostają te same – uniwersalne dla wszystkich katolików. Obraz przemawiający złożoną symboliką, metaforą, ukształtowany przez wrażliwość artysty o określonej formacji duchowej i artystycznej staje się często tajemnicą. Sztuka dawna wymaga wzmożonej uwagi, chęci zainteresowania się nią, przyswojenia sobie pewnych kulturowych kompetencji niezbędnych do jej prawidłowego poznawania. Współczesny odbiorca, obcując z obrazem, musi zidentyfikować oglądane postacie, rozpoznać scenę, nazwać to, co widzi, i zacząć podążać tropem myśli malarza, który przed wiekami chciał przekazać ludziom ważną prawdę. Jeśli tego nie zrobi, przejdzie obok obrazu obojętnie, dostrzeże i oceni formalne walory dzieła, ale nie dowie się, co tak naprawdę widział. (Ze wstępu do: Paulina Kowalczyk, Biblia w malarstwie polskim, Wydawnictwo Dragon, Bielsko-Biała 2018).

Komentarze

© 2007 - 2024 nakanapie.pl