Adobe Illustrator PL. Oficjalny podr臋cznik. Edycja 2020

Brian Wood
Adobe Illustrator PL. Oficjalny podr臋cznik. Edycja 2020
Lista autor贸w
Popraw t臋 ksi膮偶k臋 | Dodaj inne wydanie

Opis

Adobe Illustrator to jeden z najlepszych program贸w do tworzenia grafiki wektorowej. Jest niezast膮piony przy projektowaniu mi臋dzy innymi logo, baner贸w, plakat贸w czy billboard贸w. Dzi臋ki temu pot臋偶nemu narz臋dziu mo偶na nada膰 swoim projektom i wizualizacjom absolutnie wyj膮tkowy charakter. Aby uzyska膰 spektakularne efekty, trzeba opanowa膰 poszczeg贸lne funkcje i opcje Illustratora, wiedzie膰, gdzie ich szuka膰 i w jaki spos贸b si臋 nimi pos艂ugiwa膰. Dopiero wtedy mo偶na si臋 przekona膰, jak 艣wietnym wsparciem dla kreatywnego projektanta jest wszechstronny program graficzny!


Oto kolejne, zaktualizowane i uzupe艂nione wydanie oficjalnego podr臋cznika firmy Adobe, od lat uznawanego za najlepsz膮 pomoc do nauki Illustratora. Ksi膮偶ka sk艂ada si臋 z 16 lekcji, w ramach kt贸rych om贸wiono zar贸wno podstawy, jak i zaawansowane techniki tworzenia grafiki wektorowej. Nauk臋 zaczniesz od podstawowego zapoznania si臋 z aplikacj膮, nast臋pnie przejdziesz do przekszta艂cania element贸w graficznych, a potem zapoznasz si臋 z metodami tworzenia gradient贸w swobodnych, warstw i dynamicznych symboli oraz technikami eksportowania materia艂贸w na potrzeby aplikacji mobilnych i stron internetowych. W tym podr臋czniku znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz do zdobycia umiej臋tno艣ci tworzenia precyzyjnych ilustracji i ekspresyjnych malunk贸w. Twoje projekty zaczn膮 przykuwa膰 uwag臋 i wywo艂ywa膰 zachwyt!


Dowiedz si臋, jak:

  • zacz膮膰 prac臋 w Illustratorze i nauczy膰 si臋 zasad pracy z grafik膮 wektorow膮
  • pracowa膰 z kszta艂tami, ze 艣cie偶kami i z narz臋dziami do rysowania
  • wykorzystywa膰 gradienty, efekty i style graficzne
  • przekszta艂ca膰 ilustracje i modyfikowa膰 obiekty
  • 艂膮czy膰 projekty Illustratora i Photoshopa
  • tworzy膰 ilustracje z dok艂adno艣ci膮 co do piksela

Ucz si臋 m膮drze - z najlepszych podr臋cznik贸w!
WPROWADZENIE (1)

  • Seria Oficjalny podr臋cznik (1)
  • Wymagania wst臋pne (1)
  • Instalowanie programu (2)
  • Fonty u偶yte w 膰wiczeniach (2)
  • Pobieranie plik贸w do 膰wicze艅 (2)
  • Przywracanie ustawie艅 domy艣lnych (2)
    • Aby usun膮膰 lub zachowa膰 bie偶膮ce ustawienia w programie Illustrator (3)
    • Aby odtworzy膰 zapisane wcze艣niej ustawienia po uko艅czeniu wszystkich 膰wicze艅 (4)
  • Dodatkowe 藕r贸d艂a informacji (4)
  • Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe (5)

CO NOWEGO W PROGRAMIE ILLUSTRATOR (EDYCJA 2020)? (6)
    • Usprawnione mechanizmy upraszczania 艣cie偶ek (6)
    • Automatyczne sprawdzanie pisowni (6)
    • Inne ulepszenia (7)

SZYBKI KURS ZAPOZNAWCZY Z PROGRAMEM ADOBE ILLUSTRATOR (EDYCJA 2020) (8)
  • Zaczynamy (10)
    • Tworzenie nowego dokumentu (10)
    • Rysowanie kszta艂tu (11)
    • Edytowanie kszta艂t贸w (12)
    • Stosowanie i edytowanie kolor贸w (13)
    • Edytowanie obrys贸w (14)
    • Praca z warstwami (15)
    • Edycja tekstu (16)
    • Tworzenie kszta艂t贸w za pomoc膮 narz臋dzia Shape Builder (Generator kszta艂t贸w) (18)
    • Rysowanie narz臋dziem Curvature (Krzywizna) (19)
    • Przekszta艂canie ilustracji (20)
    • Zastosowanie symboli (22)
    • Tworzenie i edytowanie gradient贸w (23)
    • Umieszczanie obrazu rastrowego w Illustratorze (25)
    • Zastosowanie funkcji Image Trace (Obrys obrazu) (25)
    • Zastosowanie p臋dzli (27)
    • Wyr贸wnywanie ilustracji (28)
    • Zastosowanie efekt贸w (29)
    • Prezentowanie dokumentu (29)

1. NAJWA呕NIEJSZE INFORMACJE O PRZESTRZENI ROBOCZEJ (30)
  • Wprowadzenie do programu Illustrator (32)
  • Otwieranie pliku w Illustratorze (33)
  • Obs艂uga przestrzeni roboczej programu (34)
    • Obs艂uga paska narz臋dzi (35)
    • Inne narz臋dzia (37)
    • Obs艂uga panelu Properties (W艂a艣ciwo艣ci) (39)
    • Praca z panelami (40)
    • Przemieszczanie i dokowanie paneli (41)
    • Prze艂膮czanie przestrzeni roboczych (43)
    • Zapisywanie przestrzeni roboczej (44)
    • Obs艂uga menu paneli i menu kontekstowych (45)
  • Zmienianie widoku ilustracji (47)
    • Zastosowanie polece艅 z menu View (Widok) (47)
    • Korzystanie z narz臋dzia Zoom (Lupka) (48)
    • Przewijanie dokumentu (50)
    • Ogl膮danie projektu (51)
  • Obs艂uga obszar贸w roboczych (52)
    • Korzystanie z panelu Artboards (Obszary robocze) (54)
  • Rozmieszczanie dokument贸w (56)

2. TECHNIKI ZAZNACZANIA ILUSTRACJI (60)
  • Zaczynamy (62)
  • Zaznaczanie obiekt贸w (63)
    • Obs艂uga narz臋dzia Selection (Zaznaczanie) (63)
    • Zaznaczanie i edytowanie za pomoc膮 narz臋dzia Direct Selection (Zaznaczanie bezpo艣rednie) (65)
    • Zaznaczanie przy u偶yciu ramki zaznaczenia (67)
    • Ukrywanie i blokowanie obiekt贸w (68)
    • Zaznaczanie podobnych obiekt贸w (69)
    • Zaznaczanie obiekt贸w w trybie Outline (Kontur) (70)
  • Wyr贸wnywanie obiekt贸w (71)
    • Wyr贸wnywanie obiekt贸w wzgl臋dem siebie (71)
    • Wyr贸wnywanie do obiektu kluczowego (72)
    • Rozmieszczanie obiekt贸w (72)
    • Wyr贸wnywanie punkt贸w w臋z艂owych (73)
    • Wyr贸wnywanie obiekt贸w wzgl臋dem obszaru roboczego (74)
  • Zastosowanie grup (75)
    • Grupowanie element贸w (75)
    • Edytowanie grupy w trybie izolacji (77)
    • Tworzenie grupy zagnie偶d偶onej (78)
  • Rozmieszczanie obiekt贸w (79)
    • Zmiana rozmieszczenia obiekt贸w (79)
    • Zaznaczanie obiekt贸w znajduj膮cych si臋 pod spodem (79)

3. TWORZENIE ILUSTRACJI DO POCZT脫WKI Z WYKORZYSTANIEM KSZTA艁T脫W (82)
  • Zaczynamy (84)
  • Tworzenie nowego dokumentu (84)
  • Tworzenie i edytowanie prostych kszta艂t贸w (87)
    • Tworzenie prostok膮t贸w (87)
    • Edytowanie prostok膮t贸w (88)
    • Zaokr膮glanie rog贸w (90)
    • Zaokr膮glanie pojedynczych rog贸w (91)
    • Tworzenie i edytowanie elips (93)
    • Tworzenie i edytowanie okr臋g贸w (94)
    • Zmiana szeroko艣ci i po艂o偶enia obrys贸w (96)
    • Tworzenie wielobok贸w (97)
    • Edytowanie wielok膮ta (98)
    • Tworzenie gwiazdy (100)
    • Edytowanie gwiazdy (101)
    • Rysowanie linii (102)
  • Konwersja obraz贸w bitmapowych na wektorowe za pomoc膮 polecenia Image Trace (Obrys obrazu) (103)
    • Oczyszczanie obrysowanego obiektu (105)
    • Tryby rysowania (106)
    • Umieszczanie ilustracji (107)
    • Zastosowanie trybu Draw Inside (Rysuj wewn膮trz) (107)
    • Zastosowanie trybu Draw Behind (Rysuj z ty艂u) (109)
    • Ostatnie poprawki (110)

4. EDYCJA ORAZ 艁膭CZENIE KSZTA艁T脫W I 艢CIE呕EK (112)
  • Zaczynamy (114)
  • Edytowanie 艣cie偶ek i kszta艂t贸w (115)
    • Ci臋cie za pomoc膮 narz臋dzia Scissors (No偶yczki) (115)
    • 艁膮czenie 艣cie偶ek (117)
    • Ci臋cie narz臋dziem Knife (N贸偶) (118)
    • Zamiana kontur贸w na obiekty (121)
    • Zastosowanie narz臋dzia Eraser (Gumka) (122)
    • Tworzenie 艣cie偶ki z艂o偶onej (125)
  • 艁膮czenie i edycja obiekt贸w (127)
    • Obs艂uga narz臋dzia Shape Builder (Generator kszta艂t贸w) (127)
    • 艁膮czenie obiekt贸w za pomoc膮 filtr贸w 艣cie偶ek (129)
    • Budowanie przyczepy (132)
    • Zmiana kszta艂tu 艣cie偶ki (132)
  • Zastosowanie narz臋dzia Width (Szeroko艣膰) (133)
    • Wyka艅czanie ilustracji (135)

5. PRZEKSZTA艁CANIE ILUSTRACJI (138)
  • Zaczynamy (140)
  • Zastosowanie obszar贸w roboczych (141)
    • Dodawanie nowych obszar贸w roboczych w dokumencie (141)
    • Edytowanie obszar贸w roboczych (143)
    • Wyr贸wnywanie obszar贸w roboczych (144)
    • Zmiana nazw obszar贸w roboczych (145)
    • Zmiana kolejno艣ci obszar贸w roboczych (146)
  • Zastosowanie miarek i linii pomocniczych (147)
    • Tworzenie linii pomocniczych (148)
    • Edytowanie pocz膮tku miarki (150)
  • Przekszta艂canie obiekt贸w (151)
    • Zastosowanie obwiedni (151)
    • Rozmieszczanie obiekt贸w za pomoc膮 panelu Properties (W艂a艣ciwo艣ci) (152)
    • Skalowanie obiekt贸w (152)
    • Odbijanie obiekt贸w (154)
    • Obracanie obiekt贸w (156)
    • Zniekszta艂canie grafiki przy u偶yciu efekt贸w (158)
    • Przekszta艂cenia z wykorzystaniem narz臋dzia Free Transform (Przekszta艂canie swobodne) (159)
    • Pochylanie obiekt贸w (161)
    • Zastosowanie narz臋dzia Puppet Warp (Zniekszta艂cenie marionetkowe) (162)

6. ZASTOSOWANIE PODSTAWOWYCH NARZ臉DZI DO RYSOWANIA (166)
  • Zaczynamy (168)
  • Rysowanie za pomoc膮 narz臋dzia Curvature (Krzywizna) (169)
    • Rysowanie 艣cie偶ek za pomoc膮 narz臋dzia Curvature (Krzywizna) (169)
    • Rysowanie rzeki (170)
    • Edytowanie 艣cie偶ek za pomoc膮 narz臋dzia Curvature (Krzywizna) (172)
    • Tworzenie naro偶nik贸w za pomoc膮 narz臋dzia Curvature (Krzywizna) (173)
    • Tworzenie linii kreskowanych (175)
  • Rysowanie narz臋dziem Pencil (O艂贸wek) (177)
    • Rysowanie 艣cie偶ek za pomoc膮 narz臋dzia Pencil (O艂贸wek) (177)
    • Rysowanie linii prostych za pomoc膮 narz臋dzia Pencil (O艂贸wek) (178)
  • 艁膮czenie za pomoc膮 narz臋dzia Join (Po艂膮czenie) (180)
    • Dodawanie strza艂ek do 艣cie偶ek (182)

7. RYSOWANIE NARZ臉DZIEM PEN (PI脫RO) (184)
  • Zaczynamy (186)
  • Om贸wienie 艣cie偶ek krzywych (186)
  • Wst臋p do obs艂ugi narz臋dzia Pen (Pi贸ro) (187)
    • Pierwsze kroki z narz臋dziem Pen (Pi贸ro) (187)
    • Zaznaczanie 艣cie偶ek (188)
    • Rysowanie linii prostych za pomoc膮 narz臋dzia Pen (Pi贸ro) (190)
    • Tworzenie linii krzywych (192)
    • Tworzenie krzywej za pomoc膮 narz臋dzia Pen (Pi贸ro) (193)
    • Rysowanie serii linii krzywych za pomoc膮 narz臋dzia Pen (Pi贸ro) (194)
    • Przekszta艂canie punkt贸w g艂adkich w naro偶ne (195)
    • 艁膮czenie linii krzywych i prostych (197)
  • Tworzenie grafiki za pomoc膮 narz臋dzia Pen (Pi贸ro) (199)
    • Rysowanie 艂ab臋dzia (200)
    • Edytowanie 艣cie偶ek i punkt贸w (204)
    • Usuwanie i dodawanie punkt贸w w臋z艂owych (204)
    • Przekszta艂canie punkt贸w g艂adkich i naro偶nych (206)
    • Obs艂uga narz臋dzia Anchor Point (Punkt kontrolny) (207)

8. WYKORZYSTANIE KOLORU DO UATRAKCYJNIENIA ILUSTRACJI (210)
  • Zaczynamy (212)
  • Tryby koloru (213)
  • Stosowanie kolor贸w (214)
    • Stosowanie gotowego koloru (214)
    • Tworzenie koloru niestandardowego (215)
    • Zapisywanie koloru w pr贸bce (216)
    • Tworzenie kopii pr贸bki (218)
    • Edytowanie pr贸bki globalnej (219)
    • Edytowanie pr贸bki nieb臋d膮cej pr贸bk膮 globaln膮 (220)
    • Wykorzystanie pr贸bnika kolor贸w do utworzenia koloru (222)
    • Zastosowanie bibliotek pr贸bek programu Illustrator (224)
    • Tworzenie koloru dodatkowego (224)
    • Tworzenie i zapisywanie tint kolor贸w (225)
    • Konwersja kolor贸w (226)
    • Kopiowanie atrybut贸w wygl膮du (227)
    • Tworzenie grup kolor贸w (227)
    • Panel Color Guide (Wzornik kolor贸w) jako 藕r贸d艂o inspiracji (228)
    • Stosowanie kolor贸w z panelu Color Guide (Wzornik kolor贸w) (230)
    • Edytowanie kolorystyki obiekt贸w za pomoc膮 okna Recolor Artwork (Ponowne kolorowanie kompozycji) (231)
    • Zmiana liczby kolor贸w (234)
  • Zastosowanie funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) (236)
    • Tworzenie grupy aktywnego malowania (237)
    • Malowanie za pomoc膮 narz臋dzia Live Paint Bucket (Aktywne wiadro z farb膮) (238)
    • Modyfikowanie grupy aktywnego malowania (240)

9. UMIESZCZANIE TEKSTU NA FISZKACH Z PRZEPISAMI (242)
  • Zaczynamy (244)
  • Dodawanie tekstu do fiszek z przepisami (245)
    • Dodawanie tekstu ozdobnego (245)
    • Tworzenie tekstu akapitowego (246)
    • Automatyczna zmiana rozmiaru (247)
    • Przekszta艂cenia mi臋dzy tekstem akapitowym a ozdobnym (248)
    • Importowanie zwyk艂ego pliku tekstowego (249)
  • Tworzenie w膮tk贸w (250)
  • Formatowanie tekstu (251)
    • Zmiana rodziny font贸w i stylu (251)
    • Zmiana rozmiaru tekstu (255)
    • Zmiana koloru tekstu (257)
    • Zmiana innych w艂a艣ciwo艣ci tekstu (257)
    • Zmiana w艂a艣ciwo艣ci akapitu (259)
    • Edycja tekstu za pomoc膮 narz臋dzia Touch Type (Tekst dotykowy) (260)
  • Zmiana rozmiaru i kszta艂tu obiekt贸w tekstowych (261)
    • Tworzenie 艂am贸w tekstu (262)
    • Zmiana kszta艂tu obiekt贸w tekstowych (262)
    • Pr贸bkowanie w艂a艣ciwo艣ci tekstu (263)
  • Tworzenie i zastosowanie styl贸w tekstowych (264)
    • Tworzenie i zastosowanie stylu akapitowego (264)
    • 膯wiczenia w pos艂ugiwaniu si臋 stylami akapitowymi (265)
    • Edycja stylu akapitowego (266)
    • Tworzenie i zastosowanie stylu znakowego (267)
    • Edycja stylu znakowego (268)
  • Oblewanie obiektu tekstem (269)
  • Deformowanie tekstu (270)
    • Deformowanie tekstu przy u偶yciu obwiedni (270)
    • Edytowanie obwiedni (271)
  • Praca z tekstem na 艣cie偶kach (272)
  • Przekszta艂canie tekstu w kontury (274)

10. PORZ膭DKOWANIE GRAFIKI Z U呕YCIEM WARSTW (276)
  • Zaczynamy (278)
    • Om贸wienie warstw (279)
  • Tworzenie warstw i podwarstw (280)
    • Tworzenie nowych warstw (280)
    • Tworzenie podwarstw (282)
  • Edytowanie warstw i obiekt贸w (282)
    • Wyszukiwanie zawarto艣ci projektu w panelu Layers (Warstwy) (282)
    • Przenoszenie zawarto艣ci mi臋dzy warstwami (285)
    • Inny spos贸b wy艣wietlania warstw (287)
    • Zmiana kolejno艣ci warstw (289)
    • Blokowanie i ukrywanie warstw (291)
    • Powielanie zawarto艣ci warstw (293)
    • Wklejanie warstw (294)
    • Dodawanie atrybut贸w wygl膮du do warstw (296)
  • Tworzenie masek przycinaj膮cych (297)

11. GRADIENTY, PRZEJ艢CIA I WZORKI (300)
  • Zaczynamy (302)
  • Zastosowanie gradient贸w (303)
    • Zastosowanie gradient贸w liniowych w wype艂nieniach (304)
    • Edytowanie gradientu (304)
    • Zapisywanie gradientu (305)
    • Dostosowywanie wype艂nienia gradientowego (306)
    • Dodawanie gradientu liniowego do obrysu (308)
    • Edycja gradientu obrysu (308)
    • Zastosowanie gradientu radialnego w ilustracji (310)
    • Zmiana kolorystyki gradientu radialnego (311)
    • Korygowanie ustawie艅 gradientu radialnego (312)
    • Dodawanie gradient贸w do wielu obiekt贸w jednocze艣nie (314)
    • Tworzenie przezroczystych gradient贸w (315)
    • Stosowanie gradient贸w dowolnych (316)
    • Edytowanie gradient贸w dowolnych w trybie punktowym (316)
    • Zastosowanie znacznik贸w koloru w trybie liniowym (318)
  • Tworzenie przej艣膰 mi臋dzy obiektami (319)
    • Tworzenie przej艣膰 z okre艣lon膮 liczb膮 krok贸w (319)
    • Modyfikowanie przej艣cia (320)
    • Tworzenie p艂ynnych przej艣膰 kolorystycznych (322)
  • Wype艂nianie obiekt贸w wzorkami (324)
    • Zastosowanie gotowych wzork贸w (324)
    • Tworzenie niestandardowego wzorku (325)
    • Stosowanie wzork贸w (327)
    • Edytowanie wzork贸w (328)

12. ZASTOSOWANIE P臉DZLI PRZY PROJEKTOWANIU PLAKATU (330)
  • Zaczynamy (332)
  • P臋dzle w praktyce (333)
  • Zastosowanie p臋dzli kaligraficznych (334)
    • Stosowanie p臋dzla kaligraficznego w ilustracji (334)
    • Rysowanie narz臋dziem Paintbrush (P臋dzel) (335)
    • Edytowanie 艣cie偶ek narz臋dziem Paintbrush (P臋dzel) (337)
    • Edycja p臋dzla (338)
    • Usuwanie obrysu utworzonego p臋dzlem (340)
  • Zastosowanie p臋dzli artystycznych (341)
    • Stosowanie istniej膮cego p臋dzla artystycznego (341)
    • Tworzenie p臋dzla artystycznego (342)
    • Edycja p臋dzla artystycznego (344)
  • P臋dzle z w艂osia (345)
    • Zmiana opcji p臋dzla z w艂osia (345)
    • Malowanie p臋dzlem z w艂osia (346)
    • Porz膮dkowanie kszta艂t贸w (347)
  • Zastosowanie p臋dzli ze wzorkiem (348)
    • Tworzenie p臋dzla ze wzorkiem (349)
    • Malowanie p臋dzlem ze wzorkiem (351)
    • Edycja p臋dzla ze wzorkiem (352)
  • Obs艂uga narz臋dzia Blob Brush (Kropla) (354)
    • Rysowanie narz臋dziem Blob Brush (Kropla) (354)
    • Edytowanie obiekt贸w przy u偶yciu narz臋dzia Eraser (Gumka) (355)

13. KREATYWNE WYKORZYSTANIE EFEKT脫W I STYL脫W GRAFICZNYCH (358)
  • Zaczynamy (360)
  • Korzystanie z panelu Appearance (Wygl膮d) (362)
    • Edytowanie atrybut贸w wygl膮du (363)
    • Tworzenie dodatkowego obrysu i wype艂nienia (364)
    • Dodawanie kilku obrys贸w i wype艂nie艅 do tekstu (366)
    • Zmiana kolejno艣ci atrybut贸w wygl膮du (369)
  • Obs艂uga efekt贸w dynamicznych (370)
    • Dodawanie efektu (370)
    • Edytowanie efektu (372)
    • Zmiana wygl膮du tekstu przy u偶yciu efektu Warp (Wypaczenie) (373)
    • Czasowe wy艂膮czanie efekt贸w w celu wprowadzenia poprawek (373)
    • Stosowanie innych efekt贸w (374)
  • Dodawanie efektu programu Photoshop (376)
  • Zastosowanie styl贸w graficznych (377)
    • Stosowanie istniej膮cych styl贸w graficznych (378)
    • Tworzenie i stosowanie stylu graficznego (379)
    • Aktualizowanie stylu graficznego (380)
    • Zastosowanie stylu graficznego do zmodyfikowania warstwy (382)
    • Skalowanie obrys贸w i efekt贸w (383)

14. TWORZENIE GRAFIKI NADRUKU NA KOSZULCE (386)
  • Zaczynamy (388)
  • Praca z symbolami (389)
    • Obs艂uga bibliotek symboli programu Illustrator (389)
    • Edytowanie symbolu (392)
    • Symbole dynamiczne (393)
    • Tworzenie symboli (394)
    • Przerywanie po艂膮czenia z symbolem (396)
    • Zast臋powanie symboli (398)
  • Obs艂uga bibliotek Creative Cloud (399)
    • Dodawanie zasob贸w do biblioteki Creative Cloud (399)
    • Korzystanie z zasob贸w biblioteki (402)
    • Uaktualnianie zasobu biblioteki (403)
    • Zastosowanie trybu edycji globalnej (405)

15. 艁膭CZENIE PROJEKT脫W ILLUSTRATORA Z INNYMI PROGRAMAMI FIRMY ADOBE (408)
  • Zaczynamy (410)
  • 艁膮czenie element贸w graficznych (411)
  • Umieszczanie plik贸w z obrazami (412)
    • Umieszczanie obrazu (412)
    • Przekszta艂canie obrazu umieszczonego w dokumencie (413)
    • Kadrowanie zdj臋cia (414)
    • Osadzanie obrazu programu Photoshop z u偶yciem opcji Show Import Options (Poka偶 opcje importu) (416)
    • Importowanie kilku obraz贸w jednocze艣nie (419)
  • Maskowanie obrazu (420)
    • Stosowanie prostej maski przycinaj膮cej zdj臋cie (420)
    • Edycja maski przycinaj膮cej (421)
    • Maskowanie za pomoc膮 kszta艂tu (423)
    • Maskowanie obiektu za pomoc膮 tekstu (424)
    • Tworzenie masek przezroczysto艣ci (427)
    • Edycja maski przezroczysto艣ci (428)
  • Praca z obrazami do艂膮czonymi (430)
    • Znajdowanie informacji o po艂膮czeniu (430)
    • Osadzanie i cofanie osadzenia obraz贸w (431)
    • Zast臋powanie obrazu (432)

16. UDOST臉PNIANIE PROJEKT脫W (434)
  • Zaczynamy (436)
  • Tworzenie pakietu na podstawie pliku (437)
  • Tworzenie dokumentu PDF (438)
  • Tworzenie ilustracji z dok艂adno艣ci膮 co do piksela (439)
    • Wy艣wietlanie ilustracji w trybie podgl膮du pikseli (439)
    • Wyr贸wnywanie nowych element贸w graficznych do siatki pikseli (440)
    • Wyr贸wnywanie istniej膮cych obiekt贸w do siatki pikseli (442)
  • Eksportowanie obszar贸w roboczych i zasob贸w (444)
    • Eksportowanie obszar贸w roboczych (445)
    • Eksportowanie zasob贸w (446)
Tytu艂 oryginalny: Adobe Illustrator Classroom in a Book (2020 release)
Data wydania: 2021-01-08
ISBN: 978-83-283-7063-0, 9788328370630
Wydawnictwo: Helion
Stron: 450
dodana przez: wzbook

Autor

Brian Wood Brian Wood
Urodzony w 1972 roku w USA (Essex Junction, Vermont)
Brian Wood to ameryka艅ski pisarz, ilustrator i grafik, znany ze swojej pracy w komiksach, telewizji i grach wideo.

Pozosta艂e ksi膮偶ki:

DMZ w strefie Aliens- Resistance Conan Barbarzy艅ca i Kr贸lowa Czarnego Wybrze偶a Aliens: Defiance Library Edition Aliens: Rescue
Wszystkie ksi膮偶ki Brian Wood

Gdzie kupi膰

Ksi臋garnie internetowe


Og艂oszenia

{}
Dodaj og艂oszenie
za darmo!
U偶ywane ksi膮偶ki maj膮 dusz臋. Zamiast kupowa膰 w sklepie, zajrzyj na nasz膮 stron臋 z og艂oszeniami. Ksi膮偶kowe zero-waste? Kupuj u偶ywane, sprzedawaj niechciane.

Moja Biblioteczka

Ju偶 przeczytana? Jak j膮 oceniasz?

Recenzje

Co艣 mi si臋 wydaje, 偶e ksi膮偶ka Adobe Illustrator PL. Oficjalny podr臋cznik. Edycja 2020 a偶 si臋 prosi o Twoj膮 recenzj臋. Chyba jej nie odm贸wisz?
{}锔 Napisz pierwsz膮 recenzje

Moja opinia o ksi膮偶ce

Co czyta膰 po ksi膮偶ce “Adobe Illustrator PL. Oficjalny podr臋cznik. Edycja 2020”- Brian Wood

GIMP w zastosowaniach
GIMP w zastosowaniach W艂odzimierz Gajda
Ksi膮偶ka GIMP w zastosowaniach jest praktycznym przewodnikiem...
Macromedia Flash 8 ActionScript. Oficjalny podr臋cznik
Macromedia Flash 8 ActionSc... Jobe Makar
Poznaj ogromne mo偶liwo艣ci j臋zyka ActionScript 2.0 Action...
Blender. Podstawy modelowania
Blender. Podstawy modelowania Bogdan Bociek
Blender to jeden z najpopularniejszych program贸w do tworzeni...
Najlepsze wskaz贸wki. Sekrety mistrza fotografii cyfrowej
Najlepsze wskaz贸wki. Sekret... Scott Kelby
Autor najpopularniejszej na 艣wiecie ksi膮偶ki o fotografii cyf...
Jako艣ciowe aspekty kompresji obrazu i d藕wi臋ku
Jako艣ciowe aspekty kompresj... Dominik Nasi艂owski
Ksi膮偶ka omawia metody przetwarzania obrazu i d藕wi臋ku oraz ic...

Cytaty z ksi膮偶ki

O nie! Ksi膮偶ka Adobe Illustrator PL. Oficjalny podr臋cznik. Edycja 2020. czuje si臋 pomini臋ta, bo nikt nie doda艂 jeszcze do niej cytatu. Mo偶e jej pomo偶esz i dodasz jaki艣?
{} Dodaj cytat
O nas Kontakt Pomoc Polityka prywatno艣ci Regulamin
© 2021 nakanapie.pl
Zrobione z {} na Pradze Po艂udnie