Big Data

Viktor Mayer-Schönberger, Kenneth Cukier
Big Data
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Odkrywczy opis najnowszych trendów technologicznych i ich znaczącego wpływu na gospodarkę, naukę i społeczeństwo

Jaki kolor nadwozia powinieneś wybrać, kupując używany samochód, jeżeli chcesz zwiększyć prawdopodobieństwo nabycia samochodu w dobrym stanie? W jaki sposób władze mogą zlokalizować najbardziej niebezpieczne studzienki w Nowym Jorku, żeby zapobiec ich eksplozjom? Jak według Google’a będzie rozprzestrzeniała się epidemia wirusa grypy H1N1?

Odpowiedzią na te i wiele innych pytań jest big data. Termin „big data” odnosi się do naszych nowo nabytych umiejętności przetwarzania ogromnych ilości informacji, ich błyskawicznej analizy i wyciągania odkrywczych wniosków. To nowe podejście może przekształcić niezliczone zjawiska – począwszy od cen biletów lotniczych po treść milionów książek – w dającą się przeszukiwać formę i wykorzystać rosnącą moc obliczeniową komputerów do odkrycia zależności, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Rewolucja ta, porównywalna z pojawieniem się internetu, a może nawet wynalezieniem druku, zmieni w najbliższych latach nasz sposób myślenia o biznesie, zdrowiu, polityce, edukacji i innowacjach. Niesie ze sobą również nowe zagrożenia, poczynając od końca prywatności takiej, jaką znamy, a kończąc na ewentualnym karaniu za jeszcze niedokonane czyny wyłącznie na podstawie przewidywań naszych przyszłych zachowań wynikających z analizy ogromnych zbiorów danych.

W tej napisanej jasnym językiem, często zaskakującej książce dwaj czołowi eksperci wyjaśniają, czym jest big data, jak zmieni nasze życie i co możemy zrobić, by uchronić się przed związanym z tym zjawiskiem niebezpieczeństwem. Big data jest pierwszą tak obszerną pracą poświęconą temu problemowi.
Viktor Mayer-Schönberger – profesor w działającym w ramach Uniwersytetu Oksfordzkiego Oxford Internet Institute, gdzie zajmuje się problematyką nadzoru i regulowania internetu. Powszechnie szanowany autorytet w dziedzinie big data, autor ponad stu artykułów i ośmiu książek – ostatnia z nich to Delete: The Virtue of Forgetting in the Digital Age. Doradza wielu korporacjom i organizacjom na całym świecie, między innymi firmie Microsoft i Światowemu Forum Ekonomicznemu.

Kenneth Cukier jest redaktorem „Economist” zajmującym się gospodarką i nowymi technologiami oraz cenionym komentatorem zjawiska big data. Jego artykuły dotyczące biznesu i gospodarki pojawiły się między innymi w dziennikach „New York Times” i „Financial Times”.
Data wydania: 2014-09-10
ISBN: 978-83-7746-515-8, 9788377465158
Wydawnictwo: MT Biznes
Kategoria: Biznes
Stron: 280
Mamy 2 inne wydania tej książki

Autor

Viktor Mayer-Schönberger Viktor Mayer-Schönberger
Urodzony w 1966 roku w Austrii (Zell am See)
Viktor Mayer-Schönberger - profesor zarządzania internetem w Oksfordzkim Instytucie Internetu na Uniwersytecie Oksfordzkim.

Pozostałe książki:

Big Data Myślenie kontekstowe
Wszystkie książki Viktor Mayer-Schönberger

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Big Data? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Big Data. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl