Podstawą dobrego funkcjonowania przedsiębiorstwa jest właściwe rozwiązywanie problemów decyzyjnych na wszystkich szczeblach zarządzania: strategicznym, taktycznym i operacyjnym. Mając to na uwadze, Autor przybliża Czytelnikowi zagadnienia dotyczące: planowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa przy użyciu podejścia systemowego (metody analitycznej hierarchizacji), ze szczególnym uwzględnieniem strategii produkcyjnych, projektowania systemów produkcyjnych, a w tym wyznaczania charakterystyk dynamicznych metodą badań operacyjnych, np. charakterystyk stabilności systemu, prognozy stanów systemu, metod planowania agregacyjnego w zarządzaniu przedsiębiorstwem i modeli produkcyjno-finansowej działalności przedsiębiorstw na przykładzie firm otrzymujących zamówienia w przetargu, podejmowania harmonogramów produkcji (metoda SZEZA) i sterowania operatywnego produkcją. Książkę swą adresuję do szerokiego grona odbiorców. Będzie przydatna dla studentów kierunków zarządzanie i marketing w wyższych szkołach technicznych i ekonomicznych, uczestników kursów doskonalenia kwalifikacji w zakresie zarządzania oraz dla menedżerów przedsiębiorstw.