Dziecko w świecie mediów i konsumpcji

Małgorzata Bogunia-Borowska
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Dziecko w świecie mediów i konsumpcji to książka analizująca sytuację współczesnego dziecka, jego pozycję społeczno-kulturową, sposoby funkcjonowania oraz kreowania i przedstawiania jego obrazu w mediach. Wszystkie te zjawiska są opisane w kontekście toczących się aktualnie procesów kulturowych charakterystycznych dla społeczeństwa konsumpcyjnego i zmediatyzowanego, takich jak: infantylizacja kulturowa, adolescencja dzieci, komercjalizacja dzieciństwa. Wpływają one na sposób socjalizowania dzieci, ofertę medialną, sposoby kreowania nie tylko obrazu dziecka i dzieciństwa, lecz także macierzyństwa czy rodziny. Oferta dzisiejszej kultury konsumpcyjno-medialnej stwarza wiele korzyści, ale rodzi też pewne zagrożenia, takie jak choćby anoreksja czy niebezpieczeństwa wynikające z dostępu do źródeł internetowych. Zarówno jednym, jak i drugim zjawiskom wnikliwie przyglądają się autorzy książki.
W dzisiejszych czasach decyzja o posiadaniu dziecka poprzedzona jest refleksją dotyczącą nie tylko sposobu wychowania, lecz także zapewnienia mu określonych dóbr materialnych. Wynika to stąd, że obecnie dziecko jest ważnym obiektem działań marketingowo-komercyjnych. Taka sytuacja powoduje, że zarówno przed rodzicami jak i dziećmi stawiane są nowe wyzwania, które wymagają opracowania przemyślanych, często zaplanowanych na wiele lat strategii działania. Tym zjawiskom i procesom poświęcona jest książka.
Data wydania: 2006
ISBN: 978-83-233-2188-0, 9788323321880
Wydawnictwo: WUJ - Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria: Film i Media Audiowizualne
Stron: 268

Autor

Małgorzata Bogunia-Borowska Socjolog, medioznawca i kulturoznawca. Kierownik Zakładu Badań Kultury Współczesnej w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Laureatka nagrody Pro Arte Docendi w roku akademickim 2020/2021. Członkini Rady Programowej Kongresu Obywatelsk...

Pozostałe książki:

Barwy codzienności. Analiza socjologiczna Dziecko w świecie mediów i konsumpcji Fenomen telewizji Kultura (nie)odpowiedzialności Media dwudziestolecia Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej Socjologia codzienności Współczesny świat dziecka
Wszystkie książki Małgorzata Bogunia-Borowska

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Dziecko w świecie mediów i konsumpcji nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Dziecko w świecie mediów i konsumpcji. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl