Tytuł dzieła Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji dobrany jest bardzo interesująco i wskazuje na to, że dzieło może być wartościowe naukowo. Jednocześnie ukazuje zakres problemów niezmiernie ważnych i pilnie potrzebnych do podjęcia w badaniach naukowych. Dla mnie oznacza to bowiem wejście na ścieżkę siatki problemowej obejmującej zagadnienia pedagogiczne w okresie transformacji cywilizacyjnej i społecznej. Wiąże się ona z przechodzeniem od modelu cywilizacji industrialnej do cywilizacji informacyjnej. W istocie oznacza to transformację przestrzeni aksjologicznej człowieka... Zakończyło się stulecie dziecka, a obecne stulecie nazywane jest już stuleciem wiedzy i informacji. W szczególny sposób należy pochylić się nad najmłodszym pokoleniem, dla którego wiedza i informacja będą pojęciami powszechnymi. Rozpoznaniu tej nowej sytuacji, a także identyfikacji pojawiających się szans i zagrożeń z tego wynikających, poświęcone są wszystkie opracowania przedstawione w książce.Z recenzji prof. dr. hab. Waldemara FurmankaPraca zbiorowa zawiera szereg interesujących pod względem poznawczym oraz praktycznym prac pedagogów z trzech krajów: Polski, Czech i Słowacji. Analizowana problematyka jest aktualna, a jej prezentacja jest konstruktywna i zawiera szereg innowacyjnych wątków pozwalających na porównanie badanych zjawisk i procesów w społeczeństwach wymienionych trzech krajów.Z recenzji prof. PhDr. Rudolfa Štepanoviča, DrSc.