Enchantment: The Art of Changing Hearts, Minds, and Actions

Guy Kawasaki
Enchantment: The Art of Changing Hearts, Minds, and Actions
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Enchantment, as defined by bestselling business guru Guy Kawasaki, is not about manipulating people. It transforms situations and relationships. It converts hostility into civility and civility into affinity. It changes the skeptics and cynics into the believers and the undecided into the loyal. Enchantment can happen during a retail transaction, a high-level corporate negotiation, or a Facebook update. And when done right, it's more powerful than traditional persuasion, influence, or marketing techniques. Kawasaki argues that in business and personal interactions, your goal is not merely to get what you want but to bring about a voluntary, enduring, and delightful change in other people. By enlisting their own goals and desires, by being likable and trustworthy, and by framing a cause that others can embrace, you can change hearts, minds, and actions. For instance, enchantment is what enabled... • A Peace Corps volunteer to finesse a potentially violent confrontation with armed guerrillas. • A small cable channel (E!) to win the TV broadcast rights to radio superstar Howard Stern. • A seemingly crazy new running shoe (Vibram Five Fingers) to methodically build a passionate customer base. • A Canadian crystal maker (Nova Scotian Crystal) to turn observers into buyers. This book explains all the tactics you need to prepare and launch an enchantment campaign; to get the most from both push and pull technologies; and to enchant your customers, your employees, and even your boss. It shows how enchantment can turn difficult decisions your way, at times when intangibles mean more than hard facts. It will help you overcome other people's entrenched habits and defy the not-always-wise "wisdom of the crowd." Kawasaki's lessons are drawn from his tenure at one of the most enchanting organizations of all time, Apple, as well as his decades of experience as an entrepreneur and venture capitalist. There are few people in the world more qualified to teach you how to enchant people. As Kawasaki writes, "Want to change the world? Change caterpillars into butterflies? This takes more than run-of-the-mill relationships. You need to convince people to dream the same dream that you do." That's a big goal, but one that's possible for all of us.
Data wydania: 2011
ISBN: 978-1-59184-379-5, 9781591843795
Język: angielski
Wydawnictwo: Penguin Books

Autor

Guy Kawasaki Guy Kawasaki
Urodzony 30 sierpnia 1954 roku w USA (Honolulu, Hawaje)
Guy Kawasaki jest amerykańskim specjalistą od marketingu, autorem książek oraz inwestorem Venture capital z Doliny Krzemowej. Był jednym z pracowników firmy Apple odpowiedzialnym za marketing jej komputera Macintosh w 1984 roku. Był także jednym z d...

Pozostałe książki:

Rewolucyjne pomysły. Zasady marketingu nowych produktów i usług Bez osobowości Sztuka rozpoczynania Jak cię widzą, tak cię piszą Oczarowanie Sztuka zmieniania serc, umysłów i czynów
Wszystkie książki Guy Kawasaki

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Enchantment: The Art of Changing Hearts, Minds, and Actions? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie

@proseed
2011-06-04
Lektury przedsiębiorcy

Najnowsza, dziesiąta z kolei, książka Kawasakiego, porusza delikatny temat perswazji i wpływu na swoich klientów. Nie spodziewajcie się jednak tutaj żadnych rewolucji. Autor w błyskotliwy sposób powtarza prawdy o tym, jak zdobywać przyjaciół i wpływać na ludzi Dale’a Carnegiego. Dodaje jednak do tego element nowych technologii i mediów społecznościowych. Dzieli też sposoby nowej komunikacji na „pull” (Facebook, YouTube) i „push” (e-mail, Twitter).

| link |

Cytaty z książki

O nie! Książka Enchantment: The Art of Changing Hearts, Minds, and Actions. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
O nas Kontakt Pomoc
Polityka prywatności Regulamin
© 2023 nakanapie.pl